XP Power turbo?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#11 Indlæg af johan o r »

Har lige fået et sæt hjem fra usa, med turbo T3/4, IC, WG, BOW og manifold.
(Ja det var så billig jeg ikke ku lade vær :lol: )

Turboen hedder det samme som på billedet over. Den jeg har fået hjem ser ud til at være af en bedere kvalitet. men den skal lige adskildes, samles og trykprøves af et firma, som kan den slags, før den kommer i nogle bil...

Har kun prøvet "HKS" BOW'en, og DEN skal man ikke betale formeget for....

MVH
Johan O R
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#12 Indlæg af Havneren »

lqs skrev:det problem er så løst, ved at købe hos firmaet, der nævnes øverst i tråden... DE BURDE være nødt til at overholde dansk lovgivning på området.... BURDE! ikke at jeg har nogen grund til at tro, at det ikke skulle være tilfældet. MVH. søren


Ja... Det BURDE de nemlig!!! Noget jeg gerne ville betale 500kr ekstra for...
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#13 Indlæg af Brochen »

Altså jeg tror den er lige god som ander turbo´er ... Det er vel lige som vist man køre en billig bov og en hks bov ... De siger ligemaget pifff altså hks´en siger jo ik mere piff fordi der står hks på den vel?
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#14 Indlæg af Transitfar »

Brochen skrev:Altså jeg tror den er lige god som ander turbo´er ... Det er vel lige som vist man køre en billig bov og en hks bov ... De siger ligemaget pifff altså hks´en siger jo ik mere piff fordi der står hks på den vel?

Nu er der altså en væsentlig forskel på at lave en simpel luftstyret udluftningsventil, og så på at lave en kombineret turbine med kompressor, som udover at køre med _temmelig_ mange omdrejninger, også risikerer at blive udsat for hård varme, dårlig opspænding, og måske endda dårlig smøring/køling.
Såeee.... Nej, pris og kvalitet hænger helt sikkert sammen, men tingene fra Kina ER altså billigere end tingene fra USA.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#15 Indlæg af Zorak »

Johan O R skrev:Har lige fået et sæt hjem fra usa, med turbo T3/4, IC, WG, BOW og manifold.
(Ja det var så billig jeg ikke ku lade vær :lol: )

Turboen hedder det samme som på billedet over. Den jeg har fået hjem ser ud til at være af en bedere kvalitet. men den skal lige adskildes, samles og trykprøves af et firma, som kan den slags, før den kommer i nogle bil...

Har kun prøvet "HKS" BOW'en, og DEN skal man ikke betale formeget for....

MVH
Johan O R


Så må du lige komme med noget feedback om hvordan det kører osv.. Tror der er et par stykker, som mig selv, som gerne vil vide hvordan det kører... Og kvaliteten af den osv... Den koster jo ikke så meget, andet at man godt kunne prøve den selv på et tidspunkt..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#16 Indlæg af Lars PH »

hej
Ville lige skrive en mail til dem. Og fik et ganske fornuftig svar synes jeg.
Der er 1 års garenti og 1 år reklamations ret. HVIS de er blevet profisionet instaleret med kvitiring af en persom fra tunings området.
Og grunden var at der var "for mange hjemme fuskere" som ikke altid havde det rent nok. (ikke ord ret som han skrev det)
Mvh Lars
Besvar