lqs skrev:hvad med at lade tændkurven hjælpe med til at holde tomgangen stabil? MVH. søren PS. AUTRONIC er egentligt lavet i marine udgave også... hvad det indebærer, ud over bedre stik og box, ved jeg ikke.
Jeg synes jeg har presset citronen det jeg turde den sommerdag. Om der kan gøres endnu mere lige der er selvf. muligt.
Sgu svært at få en motor til at køre stabilt båd i ubelastet tomgang, OG i maxlast tomgang uden at den falder i rpm, når der ikke gives gas.
Det er også de færreste biler der kan stå 850rpm i tomgang, og sætte igang op af en stigning og tøffe op, uden at man giver den mindste smule speeder....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
nu er det jo blevet vinter og så skal motoren lige ud, det er noget nemmer og lave noget ved den når den står på gulvet,jeg får lavet nogle luft stusser og det som jeg kan ,så den er klar når der bliver lidt varmer.
Jeg vil sige mange TAK for hjælpen til alle jer som har kommet med forslag om problemet og GODT NYT ÅR til jer alle
scand-37 skrev:nu er det jo blevet vinter og så skal motoren lige ud, det er noget nemmer og lave noget ved den når den står på gulvet,jeg får lavet nogle luft stusser og det som jeg kan ,så den er klar når der bliver lidt varmer. Jeg vil sige mange TAK for hjælpen til alle jer som har kommet med forslag om problemet og GODT NYT ÅR til jer alle
Kan det laves så den kan startes, eller er det meget bøvlet med køling osv?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
på mange amerikanerbiler (v8 og automatgear), sidder der en lille magnetisk aktuator der fungere som spjældstop, og som når bilen sættes i gear aktiveres og åbner carburatorens gasspjæld en lille smule.
det lyder for mig som om at det er et lignende problem, og ipå en indsprøjtningsmotor realiseres dette netop på den omtalte måde med magnetventil og studs før og efter spjæld.