Side 2 af 3

: 22 dec 2005, 17:50
af Morten VJ
Morten Lunde skrev:XXblade: Det lyder vældigt. Vi kan lige finde en dag hvor vi får styr på det.
Det bliver nok både en blok og et topstykke som lige skal ha stryg.


MØFFE: Jeg ved den ene blok har været kørt varm et par gange, så er det måske nok med en honing af den? Eller kan vi finde ud af om den måske er for skæv?

Mvh Morten

Den honings metode møffe er i stand til at udføre, er kun nummeret bedre end et par akr sandpapir korn 400.
( det er ikke noget angreb)
Til en buget renovering er de helt ok at bruge, men jeg foretrækker sandpapiret eller smergellærredet. Til denne operation.
Aka ultra buget.

Om motoren har været varm eller ej har ikke den helt store betydning i dennne sammenghæng.
Det er derimod km. der afgører.
De mest gængse måleinstrumenter kan afgøre om foringerne er blevet tøndeformede, men kan ikke afgøre om blokken har sat sig, og dermed er blevet skæv.
Hvis det er til dit 350 hk projekt så glem øko løsningen, og spar sammen til 1'ste os stempler+ bearbejdning.
Hvis det er mellem trinnet så er rådet det samme, da det er skønne spildte penge på noget juks der ikke er optimalt.

Lav motoren rigtigt første gang, og vider udvikel den senere.
Det er billigere i længden.
Kun et råd.

MVH

Morten

: 22 dec 2005, 19:09
af johan o r
Her kan jeg kun give Morten ret..
Har sparet 25K på motor, som kom til at koste mig 45K i sidste ende..

Lav tingende rigtigt første gang..

Det vil jeg gerne skrive under på :wink:

: 22 dec 2005, 22:25
af Havneren
Honing af fire huller, planing af blok, planing af top, sæder slebet, ventiler slebet, 4 ventilstyr skiftet og svinhjul afdrejet og afvejet...

Gav 1800 ved en kammerart. Syntes det var en ok pris... Materialer er her inkluderet.

: 23 dec 2005, 13:04
af grydesvamp
(havneren)Må jeg "låne" din kammerat ? bare lidt? ;-)

: 23 dec 2005, 14:16
af MØFFE(uden login)
jep min biltema cylinder honings dims er kun en billig løsning. den gør vel kun det den gør cylindervægene mere ensartede. det virker dog fint på min motor. men har du undersøgt hvad westspeed skal have for det hele. altså opboring,afballancering,planing og etc. mit bud er 4-5k. men jeg låner den da stadig gladeligt ud, altså min dims... :lol: :lol:

: 24 dec 2005, 11:01
af Saab-Daniel
Du kan holde din "dims" for dig selv, møffe, hehe...
De fleste cylinder-servicer kan normalt gøre arbejdet for dig, ring rundt og hør hvad de vil have for det, er mit bud :)
Daniel.

: 24 dec 2005, 11:17
af møffe
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

: 09 jan 2006, 09:13
af guest
jeg vidste ikke møffe kunne hone en cylinder med sin dims :!:

:lol:

: 10 jan 2006, 21:57
af martin306xsi
Møffe har meget hård hud på sjoveren, tror jeg :lol: Har ingen erfaringer med det :wink:

: 12 jan 2006, 17:27
af møffe
det er den størrelsen der gør alt arbejdet.. :lol: :lol: :wink: