Side 2 af 3
: 26 dec 2005, 11:44
af 0-100
"så kom den tilbage omslebet til 300 grader kan ikke huske hvor stort løft den havde men den virkede bare..............."
En omslibning af knasten kan ikke give større løft. Med mindre man tilføjer materiale på knastens top profil inden slibning.
: 26 dec 2005, 12:07
af Torben Paw
ikke enig.............
hvis han tager af knasten hele vejen rundt undtagen på selve "toppen", kan den justeres længere ned imod ventilerne når de er lukket, med større løft til følge når "toppen" åbner dem...........
eller er jeg helt gal på den her............
faktisk vil hver mm han tager af den resultere i en` mm ekstra løft.............
: 26 dec 2005, 12:54
af 0-100
Nej!
Top profilens højde ned til basis cirklen giver løft højden, intet andet.
: 26 dec 2005, 13:12
af Transitfar
Torben Paw skrev:hvis han tager af knasten hele vejen rundt undtagen på selve "toppen"
Herved gør man jo også netop basiscirklen mindre, med øget løft til følge.
: 26 dec 2005, 13:29
af 0-100
Hej Transistfar
Hvilke kræver shims eller ?.
: 26 dec 2005, 13:30
af 0-100
0-100 skrev:Hej Transitfar
Hvilke kræver shims eller ?.
: 26 dec 2005, 13:52
af Torben Paw
svært at forklare men:
afstanden fra spids til centrum af knasten (hvor den roterer om) er den samme efter reprofileringen.
men efter som der er taget af basishøjden kan man rykke centrum tættere på selve ventilen.
og hvis afstanden fra centrum til top er den samme vil knasten også løfte mere jo tættere du kan flytte centrum ned mod ventilen.......
: 26 dec 2005, 14:03
af 0-100
Hvis man reducere diam. på basis cirklen kan man forøge løft højden.
Men hvordan udligner man sluppet med den mindre basis diam.
Lader man de hydr. løfter optage dette eller skal der shims til.?
: 26 dec 2005, 14:30
af Torben Paw
0-100 skrev:Hvis man reducere diam. på basis cirklen kan man forøge løft højden.
Men hvordan udligner man sluppet med den mindre basis diam.
Lader man de hydr. løfter optage dette eller skal der shims til.?
på min AX sad der en justerings skrue med en kontarmøtrik på løftearmen som man kunne justere ned til knasten..........
siger ikke du kan gøre det på alle biler men i teorien kan du forhøje løftet ved at reducere basisdia. hvis afstanden fra top til centrum er den samme.........
: 26 dec 2005, 16:10
af Morten VJ
Som bringer os hen til den konklosion, at der er alt for mange dårlige kompromier ved en omsleben standart knast.
Og så har vi slet ikke snakket om levetiden på ventil systemet.
En skarpere knast til en 127 lavet af en blank, og ikke omslebet burde være rimeligt nemt at finde, til rimelige penge.
Den omslebne variant er kun en nødløsning hvis der ikke findes andre.
MVH
Morten