Side 2 af 8
Re: Rullefelt vs temeperatur
: 25 dec 2005, 01:01
af HenrikGM
2fat2fly skrev:[så også nede ved Nat mekanikeren at der var flere der fik rullet 2 gange men de var ikke samme resultat der blev ud af det

Frem med et konkret eksempel?
Ellers er det jo bare en tom påstand der ikke kan undersøges, og er derfor aldeles værdiløs som andet end rygte...

: 25 dec 2005, 11:25
af 2fat2fly
lqs skrev:det er en noget voldsom turbobil så.... og den har været kørt mange gange (for mange!) før den får lov til at køle.... det har så intet med vejret at gøre! mere manglende forståelse for hvad det vil sige at køre en turbobil.... ang. det ved NATMEKANIKEREN så må du gerne komme med eksempler. RENES starlet lå inden for ganske få (3?) hk på flere rul efter hinanden... ved knap 400hk! hvis der er fejl på bilen er det naturligvis noget andet. bla. var der den dag, en kompressorladet BMW der gled i remmen pga. kølevæske på sammne.... MVH. søren

Hvad sker der for jer må man nu ikke fortælle de erfaringer man har oplevet, eller er jeres ord Lov her inde
Det var en gammel ford Dohc, den lagde ca 170hk, det med de 20hk+ ved jeg ikke det var jo ham VHA trim der sagde det, går da ud fra han ved hvad han snakker om når han er eger af felted.
Fra det rulle træf nede ved Nat kan jeg ikke sige hvor mange hk der var mellem rulningerne for folk var generalt ikke vilde med at oplyse hvad de viste, grunde var nok at de havde misted hk fra målinger 14 dage før målt på samme felt og nok samme grun de fik målt deres biler flere gange den dag;men det samme viste de ikke fra rulning til rulning det er 100% for det kunne de da fortælle..
Men sig mig lige hvor jeg har skrevet hvor meget foreskæld der var på målingerne nede ved Nat !!!
Men det lyder jo som om i er med egere at firmaet siden der er totalt umuligt i jers øjne, for så har i jo nok også adgang til de udskrifter så vi kan se hvad tallene var når folk ikke ville fortælle det for det er jeg da også meget spændt på ...

: 25 dec 2005, 13:16
af lqs
har set og fået fortalt en del fra div. PORNOFILM...... men derfra og så til at påstå at det er mine erfaringer..... eller noget jeg har oplevet....nogen der fangede den? prøv at komme med et reelt eksempel, på en bil der ændrer ydelse så meget som det du har OPLEVET.... på det samme rullefelt, samme dag uden ændringer! har prøvet at lave to rul efter hinanden hvor der var meget forskel. men når man forsker lidt i hvad der egentligt er sket... kommer forklaringen meget ofte. MVH. søren PS. OTTE (den fede NATMEKANIKER) mener ikke det er rimeligt at lægge div. grafer ud på nettet, uden bilernes ejeres tilsagn.
: 25 dec 2005, 14:58
af natmekanikeren
Så -Så Søren vil du slås????MEN husk lige på ,jeg er dobbelt IRONMAN,og hardkore maratonløber,SÅ DER ER 62 KG. veltrænet MUSKELMASSE du er oppe imod (kan nu tage den store hammer uden at smadre næsen)
Nej jeg lægger ikke de målinger på nettet som jeg har foretaget,det må være op til hver enkelt om deres målinger skal ud
Om jeg havde store måleforskelle på de biler jeg rullede d. 24-9,det mener jeg ikke,der var et par stykker ja,men forklaringen skal nok findes i styringen af motoren,eller mangel på denne,det har intet med mine rullefelter eller håndteringen af dem at gøre
Hvis årsagen til disse måleforskelle skal findes skal der en del mere udstyr kobles på ,og så skal det nok ikke foregå sådan en dag
Ang. indsugningstemp. og måleresultat,planlægger jeg at lave nogle forsøg på både suge og turbomotor
Det skal foregå således at vi logger på den indsugede lufttemp. en temp.føler i indsugningsmanifolden ,en trykføler i indsugningsmanifolden og vi logger på udstødningsgasserne,så ruller vi 10-20 gange lige efter hinanden og ser hvor meget temp.forøgelsen har indflydelse på ydelsen
Er der nogen i dette forum der har en bil og vil medvirke til et sådant forsøg så kontakt mig efter nytår,er der samtidigt en der vil medvirke og opsamle data sætte dem op i en skemaform ,og lægge dem ud i dette forum ,er det hvad jeg skal have som ydelse
bilerne der skal bruges skal være en ca.200 hk. turbobil med IC,og en 150-200 hk sugemotor med originalt luftfilter
Mvh Otto
: 25 dec 2005, 15:20
af K-FINN
Tror ikke at der er nogen der vil lade dig rulle sin turbo bil,10-20 gange lige efter hinanden.Så skal de squ have en god oliekøler.
Og JO SØREN jeg tror olietemperatur bliver højere end godt er.
MVH Finn
: 25 dec 2005, 15:53
af Morten VJ
Finn køb en kvaltets olie. og en oliekøler.
Hvis motoren ikke kan holde til det.
Hvad sker der så ved en rask lille tur ned igennem Tyskland
Jeg tror jeg opfylder kriterierne, 200 hk m turbo. og vil gerne stille op.
Hvis den nye motor er blevet kørt til på dette tidspunkt.
MVH
Morten
: 25 dec 2005, 15:55
af K-FINN
Er din ikke en standart turbo,hvis du kigger på olietemperatur på vores efter monteret turbo,når den får nogle klø,vil du se temperatur stige kraftigt.
Der er jo ikke meget vind på oliekøler med den lille hårtørre der står forand.
BTW ved du hvilken olie jeg kører med.
Tror ikke der er mange biler med eftermonteret turbo,og godt med ladetryk,der holder til en rask tur igennem tyskland.
: 25 dec 2005, 16:21
af Morten VJ
Det er langt fra en original turbo motor.
Det er et sammenkog af mange forskellige dele, mærker, og fabrikerede dele, og ej at forglemme modeficerede standart dele.
Det der er standart er turbo, motor bund(turbo- blok, den er født suge blok)
Resten er modeficeret, eller lavet efter eget hoved.
Hellere at motoren dør på fyn end omkring kassel.
Det er min overbevisning.
MVH
Morten
: 25 dec 2005, 19:13
af HenrikGM
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Tror ikke der er mange biler med eftermonteret turbo,og godt med ladetryk,der holder til en rask tur igennem tyskland.
Enig, men det skyldes nok at folk monterer gamle turboer på udslidte motorer med dårlig,(eller slet ikke) justeret motor, uden at bekymre sig om hverken køling, smøring, eller nogen form for mådehold, for mere ladetryk kan jo som bekendt løse alle tuningsproblemer.
Hvis lortet er lavet til en tur i tyskland med hanen åben, så kan det selvf. holde, men den går selvf. ikke på en std sugemotor der bare har fået pindsvejst en gammel turbo på siden, og så iøvrigt ellers ikke ret meget andet.
Min gamle 240 har for mange år siden spist en tur tværs over en lille ø med "den store ventil" pivåben. Aka ca. 50minutter for fuld hane med enkelte nedbremsninger, i højt solskin med både vandtemp under 96grader og olietemp i karret uden 90grader.
Omvendt kender jeg een der for ligeså mange år siden ofrede over 100kkr på en opel 2,0E + turbointercooler. Den holdt 19km for fuldgas, og efter 9km viste EQUUS olietermometeret fuldt udslag(over 150grader).
Da de 19km var omme var motoren stendød. Alt sammen fordi man ikke lige syntes en oliekøler var nødvendigt.
Men det er rigtigt nok at ikke mange laver lortet færdigt. Det er og bliver lort(til tysklandsbrug). Er det til en dragbil er det selvf en anden sag.
: 25 dec 2005, 22:18
af lqs
dette billede er fra lige før hJUL. bare så alle kan se hvad jeg er oppe imod mht. OTTO......