Valg af 300-350 hk turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#11 Indlæg af mh »

Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
jp

#12 Indlæg af jp »

hvor stor er den volvo motor?
2860rs og 2871rs har samme udstødnings side.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

jp skrev:hvor stor er den volvo motor?
2860rs og 2871rs har samme udstødnings side.

Den er på 2,3l.
Hoved problemet med 2860rs er den mindre kompressor.
Der er meget tæt på eller er over hastighedsgrænsen ved de tryk der skal til for at kunne give den ønskede effekt.
2871 har mere plads til at kunne vokse i.
Det er det jeg er kommet frem til.
Ud fra disse tilnæmelser.
Maks moment ved 3500 rpm, og en ve på 85%
Maks effekt ved 6000 rmp og en ve på 80%
Maks omdrejninger 6500 rpm
Maks effekt i na trim 140 hk.
og et ladetryk på mellem 1,2-1,5 bar.
Det er mine gæt på motoren, der burde kunne lave 350 hk.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
jp

#14 Indlæg af jp »

ud fra størrelsen på motor ville jeg vælge en med større udstødnings side.du vil få en voldsom varme i dit udstødnings manifold/ventiler.
f.eks en2576.men personligt ville jeg vælge en 3071.
med 2.3 liter vil du have rigeligt speeder respons.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

Hmm kompressordelen ser bare så voldsom overdiminsioneret ud, både flowmaps. Og rent fysisk.
Det er jo til en motor der kører dagligt.
Og jeg er lidt bange for at det vil svare til en for vild knast.
Sløv i de lave omdrejninger og sååå eksplosion.
Den ekstra varme kan jeg nok leve med.
Hvis du nogensinde har set en standart vil du kunne forstå hvad jeg mener.
Det kan godt være jeg drømmer Mht. at man kan få en kørbar dagligdags motor med 300-350 hk ud af denne motor. men det skal prøves.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
jp

#16 Indlæg af jp »

både 2860 og 2871 laver ladetryk ved ca 3300 omdrejninger på en 1800 ccm. på 3071 kan du jo få flere forskellige kompressor sider så det tror jeg ikke du skal være bekymret for.du skal også tænke på at det eneste der kan ødelægge en kugle leje lader er for mange omdrejninger. så kommer den ud af balance.og de kan få for mange omdrejninger. på grund af de løber så let.
Besvar