Side 2 af 2

: 27 nov 2005, 03:36
af RSV
vores kære Jens k er sikkert ikke dum, men uvidende, nu ligger det sådan at når man bruger ironi, så er det med et hvis tone fald, så modparten, kan høre det er ironi, men det kan man ikke få med på skrift, og specielt ikke hvis man ikke har kendskab.

så til jer der har valgt at tage tykt pis på vores nye mand, tag jer lidt i nakken og vis jer som nogen voksne og seriøse menesker, og behandle andre med mindre viden end jer selv med respekt, og husk at næste gang er det en af jer skvadderpander der står med håret i postkassen, fordi i ikke kan finde ud af et eller andet, for uanset hvor dygtige i er eller tror i er, er der altid en der er lidt klogere end jer.

Til Jens.... gør det ikke.

mvh Robert

: 27 nov 2005, 11:49
af wukshady
Godt skrevet Robert. Jeg er heller ikke selv den skarpeste knast i motoren (fik i den... :wink: ), hvad angår motortuning, så jeg ville da sætte pris på at få et lidt mere respektfuldt svar, hvis jeg kommer til at stille et dumt spørgsmål...
I øvrigt sidder jeg tænker lidt på, hvem det mon er der tager mest pis!? Gæsten Jens K. eller dem der svarer...?

: 27 nov 2005, 17:10
af hYe
wukshady skrev:I øvrigt sidder jeg tænker lidt på, hvem det mon er der tager mest pis!? Gæsten Jens K. eller dem der svarer...?


Samme konklusion jeg er noget frem til...

: 27 nov 2005, 22:32
af grydesvamp
nogen der har tænkt på at svare på mandes spørgsmål ?

På en gammel alda som min ligger knasten over ventilerne og enderne af ventilerne rører ved knasten, Knasten er drevet af krumtappen via kæde/rem og bestemmer derfra hvornår ventilerne skal åbne i forhold til stemplets placering tænding osv.. med en anden knast kan man så ændre på hvornår ventilerne skal løfte.. og og de 286grader er simpelthen vinklen på den del af kansten og graderne varierer alt efter hvordan knasten er slebet.. bedre kan ejg ikke forklare det men det er den mest basale viden...

Der var på et tidspunkt en bruger herinde der uploadede en animation af hvad en bilmotor bestad af fra bunden af og hele vejen op den ville måsek være meget godt at kikke lidt på.. (ved godt det lyder dumt men min søster ved faktisk nu hvordan forbrændingen i en 4t motor virker.. :lol:

Btv til de Halvhjerne der tog pis på manden her ... I burde tager jer sammen og hjålpe ham i stedet for at drive det hele ud i vanvid! Kunne så forstå hvis det var sagt til en der ved hvad det drejer sig om i sjov men dette post angiver ikke et klap af sjov (ex. smily div udtryk osv..)

: 29 nov 2005, 17:37
af mh
brugte lige et stykke tid på at tegne den her om men håber den kaster lidt glans over emnet

(det er ud fra hvordan jeg husker man skal finde grad tallet så rettelser modtages gerne med begrundelse :wink: )


Billede

: 29 nov 2005, 23:04
af david
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... creensaver

Man kunne jo installerer denne screen-saver.... Den viser det da rimelig detaljeret

Slebet knast.

: 14 mar 2009, 09:41
af clauspoulsen78
Har lige prøvet jeres gode råd, hold nu kæft hvor går den elendigt i tomgang, tror jeg er kommet lidt over 300 gr. Men den sparker da røv når den får noget gas. Tak for fiffet, det var Leth. :-)

a

: 14 mar 2009, 10:23
af tonnilerche
hurtig forklaring - som ikke stemmer overens med alle motorer, men dette her gir dig en grundlæggende ide om tingene.


Du har en aksel, og en "knast" på denne aksel:
http://www.tpub.com/content/constructio ... 2_71_1.jpg


Der er 360 grader rundt på akslen. Hvis knasten er en 286 graders, bruges de 286 grader af de 360 grader til at "åbne" ventilen. Altså skubber "knasten" på ventilen.

Jo højere grad-tal, jo længere tid er ventilen åben, og jo mere luft kan der suges ind i motoren.


***

Men det er en sandhed med modifikationer, for der er forskellige målemetoder fra hvornår den faktisk "åbner" ventilen, osv.. men ovenstående giver dig en ide om hvad det er.


Fordelen ved en skarp knast er som sagt at den tillader mere luft i motoren - specielt oppe i de høje omdrejninger.

Ulempen er så at den i tomgang kan have svært ved at lave vakuum til diverse ting. Fx bremseforstærkeren, og tændingsadvancering hvis denne er vakuum-styret.