Side 2 af 2

ang. spåner i mølle

: 10 dec 2005, 12:59
af Peter E
Kan godt fortælle hvorfor de spåner kom der :-) Ham der kørte med den valgte at sætte de forkerte tændrør i, det resulterede i et brændt stempel = 2 cm metal spåner i bundkaret + turbo da hen kørte et stykke med det.

: 10 dec 2005, 18:12
af HenrikGM
Well, kom spånerne fra det brændte stempel fra bundkarret over på indsuget af turboen??

: 10 dec 2005, 19:17
af lqs
ja! er det svært at forstå? personligt tror jeg det skyldes for små dyser! MVH. søren PS hedder det ikke slagger, når man laver en sparebøsse af et stempel?

: 10 dec 2005, 20:30
af Havneren
HenrikGM skrev:Well, kom spånerne fra det brændte stempel fra bundkarret over på indsuget af turboen??


Hehe... Ja... Hidsig krumtapsudluftning der H :lol:

: 10 dec 2005, 22:38
af HenrikGM
Havneren skrev:
HenrikGM skrev:Well, kom spånerne fra det brændte stempel fra bundkarret over på indsuget af turboen??


Hehe... Ja... Hidsig krumtapsudluftning der H :lol:


Ja, der er knald på C....

: 11 dec 2005, 19:14
af Morten Fog
kender også den omtalte turbo, og de er ikke kommet i hverken i nærheden af indsugningshjulet eller udstødningshjulet. de har været inde og rode ved lejet.

men ellers god fantasi i har kraftig krumtapsudluftning :D .

->lqs: er ret sikker på at det ikke er for små dysser, måske en for lille dyse(læs turbo-karburator combi) men den dysse størrelse som han kørte med ha givet flere hk i andre folks biler ude problemer. og han gjorde et uheldigt valg da han valgte og sætte tændrør fra en hel anden bil, som på ingen måder var beregnet til turbo brug.

: 11 dec 2005, 19:44
af Havneren
Flere hk på andre folks biler>>> Var dette også trykmotorer? Og var disse flere hk i så fald ved samme ladetryk, som på den her pågældende motor?

V/h Christian

: 12 dec 2005, 13:23
af Morten Fog
ja det var også trykladet motorer og samme motor nr./model, og ca samme ladetryk(inden for de tolerencer der på forskellige trykmåler og folks aflæsning at disse instrumenter, altså inden for o,1bar)

den motor som brændte det stempel havde også kørt får med det setup, men da jeg ikke var med i bilen da det skete, ved man jo kun det man har hørt/snakket om. så om ejeren har været ved at pille ved ladetryk lige inden den gik i stykker, ved kun ejeren af bilen/motoren.

Stempel

: 15 dec 2005, 17:01
af Peter E
Hej fog. :D

Han kørte med 1.55bar og ca 180km/t da den brændte hul i stemplet. Der var vist lige en passat T der skulle lære det :-) Spånerne er kommet med op igennem oliepumpen og den vej rundt. Og propellerne HAR været ude og røre!!