rep af kugleleje turbo?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Peter E
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
Geografisk sted: Århus

ang. spåner i mølle

#11 Indlæg af Peter E »

Kan godt fortælle hvorfor de spåner kom der :-) Ham der kørte med den valgte at sætte de forkerte tændrør i, det resulterede i et brændt stempel = 2 cm metal spåner i bundkaret + turbo da hen kørte et stykke med det.
Boostjunkie!!

Nu med audi S2 avant.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Well, kom spånerne fra det brændte stempel fra bundkarret over på indsuget af turboen??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

ja! er det svært at forstå? personligt tror jeg det skyldes for små dyser! MVH. søren PS hedder det ikke slagger, når man laver en sparebøsse af et stempel?
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#14 Indlæg af Havneren »

HenrikGM skrev:Well, kom spånerne fra det brændte stempel fra bundkarret over på indsuget af turboen??


Hehe... Ja... Hidsig krumtapsudluftning der H :lol:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:
HenrikGM skrev:Well, kom spånerne fra det brændte stempel fra bundkarret over på indsuget af turboen??


Hehe... Ja... Hidsig krumtapsudluftning der H :lol:


Ja, der er knald på C....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten Fog
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Geografisk sted: Skive

#16 Indlæg af Morten Fog »

kender også den omtalte turbo, og de er ikke kommet i hverken i nærheden af indsugningshjulet eller udstødningshjulet. de har været inde og rode ved lejet.

men ellers god fantasi i har kraftig krumtapsudluftning :D .

->lqs: er ret sikker på at det ikke er for små dysser, måske en for lille dyse(læs turbo-karburator combi) men den dysse størrelse som han kørte med ha givet flere hk i andre folks biler ude problemer. og han gjorde et uheldigt valg da han valgte og sætte tændrør fra en hel anden bil, som på ingen måder var beregnet til turbo brug.
mvh Morten
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#17 Indlæg af Havneren »

Flere hk på andre folks biler>>> Var dette også trykmotorer? Og var disse flere hk i så fald ved samme ladetryk, som på den her pågældende motor?

V/h Christian
Morten Fog
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Geografisk sted: Skive

#18 Indlæg af Morten Fog »

ja det var også trykladet motorer og samme motor nr./model, og ca samme ladetryk(inden for de tolerencer der på forskellige trykmåler og folks aflæsning at disse instrumenter, altså inden for o,1bar)

den motor som brændte det stempel havde også kørt får med det setup, men da jeg ikke var med i bilen da det skete, ved man jo kun det man har hørt/snakket om. så om ejeren har været ved at pille ved ladetryk lige inden den gik i stykker, ved kun ejeren af bilen/motoren.
mvh Morten
Brugeravatar
Peter E
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
Geografisk sted: Århus

Stempel

#19 Indlæg af Peter E »

Hej fog. :D

Han kørte med 1.55bar og ca 180km/t da den brændte hul i stemplet. Der var vist lige en passat T der skulle lære det :-) Spånerne er kommet med op igennem oliepumpen og den vej rundt. Og propellerne HAR været ude og røre!!
Boostjunkie!!

Nu med audi S2 avant.
Besvar