rep af kugleleje turbo?
Redaktør: Moderatorer
- Peter E
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
- Geografisk sted: Århus
ang. spåner i mølle
Kan godt fortælle hvorfor de spåner kom der
Ham der kørte med den valgte at sætte de forkerte tændrør i, det resulterede i et brændt stempel = 2 cm metal spåner i bundkaret + turbo da hen kørte et stykke med det.
Boostjunkie!!
Nu med audi S2 avant.
Nu med audi S2 avant.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Well, kom spånerne fra det brændte stempel fra bundkarret over på indsuget af turboen??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Havneren skrev:HenrikGM skrev:Well, kom spånerne fra det brændte stempel fra bundkarret over på indsuget af turboen??
Hehe... Ja... Hidsig krumtapsudluftning der H
Ja, der er knald på C....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten Fog
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
- Geografisk sted: Skive
kender også den omtalte turbo, og de er ikke kommet i hverken i nærheden af indsugningshjulet eller udstødningshjulet. de har været inde og rode ved lejet.
men ellers god fantasi i har kraftig krumtapsudluftning
.
->lqs: er ret sikker på at det ikke er for små dysser, måske en for lille dyse(læs turbo-karburator combi) men den dysse størrelse som han kørte med ha givet flere hk i andre folks biler ude problemer. og han gjorde et uheldigt valg da han valgte og sætte tændrør fra en hel anden bil, som på ingen måder var beregnet til turbo brug.
men ellers god fantasi i har kraftig krumtapsudluftning
->lqs: er ret sikker på at det ikke er for små dysser, måske en for lille dyse(læs turbo-karburator combi) men den dysse størrelse som han kørte med ha givet flere hk i andre folks biler ude problemer. og han gjorde et uheldigt valg da han valgte og sætte tændrør fra en hel anden bil, som på ingen måder var beregnet til turbo brug.
mvh Morten
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Morten Fog
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
- Geografisk sted: Skive
ja det var også trykladet motorer og samme motor nr./model, og ca samme ladetryk(inden for de tolerencer der på forskellige trykmåler og folks aflæsning at disse instrumenter, altså inden for o,1bar)
den motor som brændte det stempel havde også kørt får med det setup, men da jeg ikke var med i bilen da det skete, ved man jo kun det man har hørt/snakket om. så om ejeren har været ved at pille ved ladetryk lige inden den gik i stykker, ved kun ejeren af bilen/motoren.
den motor som brændte det stempel havde også kørt får med det setup, men da jeg ikke var med i bilen da det skete, ved man jo kun det man har hørt/snakket om. så om ejeren har været ved at pille ved ladetryk lige inden den gik i stykker, ved kun ejeren af bilen/motoren.
mvh Morten
- Peter E
- Junior Medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
- Geografisk sted: Århus
Stempel
Hej fog.
Han kørte med 1.55bar og ca 180km/t da den brændte hul i stemplet. Der var vist lige en passat T der skulle lære det
Spånerne er kommet med op igennem oliepumpen og den vej rundt. Og propellerne HAR været ude og røre!!
Han kørte med 1.55bar og ca 180km/t da den brændte hul i stemplet. Der var vist lige en passat T der skulle lære det
Boostjunkie!!
Nu med audi S2 avant.
Nu med audi S2 avant.