Side 2 af 3
: 26 okt 2005, 20:41
af Shelby 500
: 27 okt 2005, 00:39
af Slavteren
frontklap, vinge og kofangere af den manta der, og så havde jeg været solgt lige på stedet... er også ked af at min bil er fra 86...

det er megetsjovere med de gamle...
edit: er det mig der er blevet sløv til tysk, elller er den turbo-manta ikke hjemmebygget af en diplomingeniør.
Kig i vejledningen
: 23 nov 2005, 21:39
af Gæst
Der står i vejledningen at en turbo/komprassor giver over 20 %
Det med at man kan tune alt det man vil på en Org. motor er kun når man snakker T&S og ikke syn.
Til syn gælder 20% reglen ALTID
Re: Kig i vejledningen
: 23 nov 2005, 22:47
af HenrikGM
Anonymous skrev:Der står i vejledningen at en turbo/komprassor giver over 20 %
Det med at man kan tune alt det man vil på en Org. motor er kun når man snakker T&S og ikke syn.
Til syn gælder 20% reglen ALTID
Forudsat du ikke kan dokumentere at karrossen er godkendt til en højere effekt, så ja.
: 24 nov 2005, 22:01
af Gæst
Så gælder den jo også.
man kan lave en effekt forøgelse på op til 20% uden dok. men derover skal der noget dok. til

mølle på manta
: 29 dec 2005, 21:02
af 4x4
alle biler fra 83 og nedefter kan man stort set pumpe med hvad man vil
det vil sige at hvis din gamle manta skal have en mølle så stik den en mølle

det hedder sig udover 83 skal ombygninger med turboer skal du betale afgift

men er den fra før 83 skal du ikke ... og selfølgelig skal bremserne kunne følge med det er klart ... man må jo også opgradere sine bremser på en standart vogn...!!! dette forklarede en synsmand mig da jeg var til toldsyn... og det gælder selvfølgelig både med import og biler fra dk men bremserne til sådan en manta kan man vel sagtens bygge til over 200 hk... det er da set før.
SÅ bare på med møllen
karossen / turbo
: 14 jan 2006, 07:01
af cooper mini
Juel skrev:Slavteren skrev:dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.
Ok, det er en Manta A med 90hk.. og der er jo versioner der er født med turbo, og som har 140hk...
du kan godt køre til syn med turbo på. det eneste du skal er at sætte støre bremser på bilen har selv en Manta fra 79 med 3,0 E med 180 HK dog uden turbo men har en kammerat der har en 2,2 med turbo og han har samme bremser som mig senator 3,0 bremser har du de bremser på og en rulle test er der ingen problemer. karossen er godkendt til 3,6L 6 cylinder motor du skal dog holde fabrikantens forskrifter uanset om der er turbo eller ej og holde co inden for grænden som fabrikanten har skrevet. mener det er 1 % + - 0,5 men kan sende dig data blad. hvad har du i 1,8 L 1,9 L eller 1,6 L
Re: mølle på manta
: 14 jan 2006, 07:04
af cooper mini
4x4 skrev:alle biler fra 83 og nedefter kan man stort set pumpe med hvad man vil
det vil sige at hvis din gamle manta skal have en mølle så stik den en mølle

det hedder sig udover 83 skal ombygninger med turboer skal du betale afgift

men er den fra før 83 skal du ikke ... og selfølgelig skal bremserne kunne følge med det er klart ... man må jo også opgradere sine bremser på en standart vogn...!!! dette forklarede en synsmand mig da jeg var til toldsyn... og det gælder selvfølgelig både med import og biler fra dk men bremserne til sådan en manta kan man vel sagtens bygge til over 200 hk... det er da set før.
SÅ bare på med møllen
sitat 1/4 84 bare for at vi går efter det samme som synshallen og rigspolitiet. det står i karnovslovsamling lånes på bibloteket men kan ikke lånes med hjem. de skal læses på biblo.
Re: karossen / turbo
: 14 jan 2006, 22:48
af Slavteren
cooper mini skrev:Juel skrev:Slavteren skrev:dine "problemer" blir om karossen er goskendt til den nye ydelse, om bremserne er godkendt til den nye ydelse og din co i tomgang. 20% reglen har intet at sige så længe du tuner på den eksisterende motor, og turbo-tuning bliver alligevel automatisk anset for at være over 20% forøgelse.
Ok, det er en Manta A med 90hk.. og der er jo versioner der er født med turbo, og som har 140hk...
du kan godt køre til syn med turbo på. det eneste du skal er at sætte støre bremser på bilen har selv en Manta fra 79 med 3,0 E med 280 HK dog uden turbo men har en kammerat der har en 2,2 med turbo og han har samme bremser som mig senator 3,0 bremser har du de bremser på og en rulle test er der ingen problemer. karossen er godkendt til 3,6L 6 cylinder motor du skal dog holde fabrikantens forskrifter uanset om der er turbo eller ej og holde co inden for grænden som fabrikanten har skrevet. mener det er 1 % + - 0,5 men kan sende dig data blad. hvad har du i 1,8 L 1,9 L eller 1,6 L
når det er en 79'er er det da en del mere end 1% den må smide i co, kan ikke huske det nøjagtige tal, men mener at det er 3,5 eller 4,5.
hvis du har papirer fra gm der godkender 280 hk i en manta, så syntes jeg at du skulle smide den op på
www.opelpower.dk jeg kan garantere dig 200% at de vil være meget intr. i øvrigt også på senatorbremsernes "ydeevne", altså hvor mange hk de er godkendt til, og hvad bremser der skal sidde bagpå.
: 15 jan 2006, 10:55
af Saab-Daniel
Mener min 83'er skal have under 5% i Co til syn...
Daniel.