Udformning af topstykke/indsugning

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Skibsmotorteknik...der bruger man allerede teknikken.

Det vil fungere fint, men hydraulik har det ikke så godt under bilmotorforhold. 6000+ omdrejninger vil være et hårdt liv for et hydraulisk ventilarrangement.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#12 Indlæg af Havneren »

Det er pga. af den problematik at det ikke allerede nu har været fremme i årvis...
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Som jeg er orienteret så har BMW kørt med en elektrinisk reguleret Hyraulist ventil aktiveret af en knast aksel i et par år.
Og har dermed borterationaliceret gasspjældet på en benzinmotor.
Med et meget mere kompliceret system.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#14 Indlæg af Havneren »

Ja... BMW... Netop... Det skulle være dem der er fremme i skoene med det her.
Besvar