Konvetering af LMM til MAP
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
- duckstar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Hvis man supergerne vil af med LLM på en lidt gammeldags indsprøjtningsinstallation er det sgu lettere at konvertere og indkøre til en MS installation. Jeg gjorde i sin tid med Unoen det samme, selvom jeg var ind over SMT6 for at lave LLM signal via MAP istedet, men den tid der lå i at indkøre det åd hurtigt den simple MS installation.
Vh. Anders
-
mki
- Nyt Medlem
MS
Jeg tror da også det er fint med en sådan motorstyring, men der er jo nogle begrænsninger på lidt nyere biler f.eks. 18T tomgangstyring. jeg går og roder lidt med sådan en. jeg har hæver ladetrykket mekanisk, men den kan godt finde på at fuel-cutte mellen 3-4000 prm fordi masse-måleren er ca 0,7v højere end standart spænding. jeg kunne godt tænke mig at lægge den spændingskurve lidt ned i det høje område, men hvordan???
mki
-
Nolan
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Østjylland
Re: MS
golfi skrev:...jeg kunne godt tænke mig at lægge den spændingskurve lidt ned i det høje område, men hvordan???...
En Zenerdiode ind over. Så stiger spændingen ikke over den påtrykte på dioden. Metoden bruges af mange Supra MK3 ejere.
Den skal kobles ind i spærreretningen - stregen til signalet og den anden ende til stel.
HUSK LIGE AT DU SÅ SELV SKAL SØRGE FOR DEN EKSTRA BENZIN !!!!!
Det er alletiders måde at brænde huller i stemplerne på.
/Nolan
-
mki
- Nyt Medlem
- duckstar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Nolan skrev:[En Zenerdiode ind over. Så stiger spændingen ikke over den påtrykte på dioden. Metoden bruges af mange Supra MK3 ejere.
Den skal kobles ind i spærreretningen - stregen til signalet og den anden ende til stel.
/Nolan
Ja, men undres over at supra mk3 ejere vil bruge den løsning. Hælder de også til IAT tuning, og anden QXL tuning til 1,25dkr???
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Nolan
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Østjylland
HenrikGM skrev:Nolan skrev:[En Zenerdiode ind over. Så stiger spændingen ikke over den påtrykte på dioden. Metoden bruges af mange Supra MK3 ejere.
/Nolan
Ja, men undres over at supra mk3 ejere vil bruge den løsning. Hælder de også til IAT tuning, og anden QXL tuning til 1,25dkr???
Næ, men simpelthen for at undgå fuel-cut ved højere-end-standard-ladetryk. Og det er en hel del billigere med en zener end med en Fuel-Cut-Defenser som gør stort set det samme.
/Nolan