Konvetering af LMM til MAP

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæst

#11 Indlæg af Gæst »

Har prøvet med en SMT6, og det virkede ok efter nogle forsøg. Men lige så snart der kom en anden knast i, kunne den overhovedet ikke styre det mere...
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#12 Indlæg af duckstar »

Hvis man supergerne vil af med LLM på en lidt gammeldags indsprøjtningsinstallation er det sgu lettere at konvertere og indkøre til en MS installation. Jeg gjorde i sin tid med Unoen det samme, selvom jeg var ind over SMT6 for at lave LLM signal via MAP istedet, men den tid der lå i at indkøre det åd hurtigt den simple MS installation.
Vh. Anders
mki
Nyt Medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 23 aug 2005, 00:34

MS

#13 Indlæg af mki »

Jeg tror da også det er fint med en sådan motorstyring, men der er jo nogle begrænsninger på lidt nyere biler f.eks. 18T tomgangstyring. jeg går og roder lidt med sådan en. jeg har hæver ladetrykket mekanisk, men den kan godt finde på at fuel-cutte mellen 3-4000 prm fordi masse-måleren er ca 0,7v højere end standart spænding. jeg kunne godt tænke mig at lægge den spændingskurve lidt ned i det høje område, men hvordan???
mki
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

Re: MS

#14 Indlæg af Nolan »

golfi skrev:...jeg kunne godt tænke mig at lægge den spændingskurve lidt ned i det høje område, men hvordan???...


En Zenerdiode ind over. Så stiger spændingen ikke over den påtrykte på dioden. Metoden bruges af mange Supra MK3 ejere.
Den skal kobles ind i spærreretningen - stregen til signalet og den anden ende til stel.

HUSK LIGE AT DU SÅ SELV SKAL SØRGE FOR DEN EKSTRA BENZIN !!!!!
Det er alletiders måde at brænde huller i stemplerne på.

/Nolan
mki
Nyt Medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 23 aug 2005, 00:34

#15 Indlæg af mki »

hej ja det kan godt laves med en zenerdiode, eller en fuelcut-defenser. men jeg vil jo godt have spændingen op på 5v ved 5-6000 rpm :? jeg har sat en koldstart dyse foran gasspjældet, styret af en pressostat, det giver en fin co-kurve.......
mki
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#16 Indlæg af duckstar »

golfi skrev:jeg har sat en koldstart dyse foran gasspjældet, styret af en pressostat, det giver en fin co-kurve.......


Men du ved ikke præcist i hvilke cylindre brændstoffet ender, og hvor meget der tilgår hver enkelt cylinder heller ej. Korrekt?
Vh. Anders
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: MS

#17 Indlæg af HenrikGM »

Nolan skrev:[En Zenerdiode ind over. Så stiger spændingen ikke over den påtrykte på dioden. Metoden bruges af mange Supra MK3 ejere.
Den skal kobles ind i spærreretningen - stregen til signalet og den anden ende til stel.

HUSK LIGE AT DU SÅ SELV SKAL SØRGE FOR DEN EKSTRA BENZIN !!!!!
Det er alletiders måde at brænde huller i stemplerne på.

/Nolan


Ja, men undres over at supra mk3 ejere vil bruge den løsning. Hælder de også til IAT tuning, og anden QXL tuning til 1,25dkr???
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

Re: MS

#18 Indlæg af Nolan »

HenrikGM skrev:
Nolan skrev:[En Zenerdiode ind over. Så stiger spændingen ikke over den påtrykte på dioden. Metoden bruges af mange Supra MK3 ejere.
Den skal kobles ind i spærreretningen - stregen til signalet og den anden ende til stel.

HUSK LIGE AT DU SÅ SELV SKAL SØRGE FOR DEN EKSTRA BENZIN !!!!!
Det er alletiders måde at brænde huller i stemplerne på.

/Nolan


Ja, men undres over at supra mk3 ejere vil bruge den løsning. Hælder de også til IAT tuning, og anden QXL tuning til 1,25dkr???


Næ, men simpelthen for at undgå fuel-cut ved højere-end-standard-ladetryk. Og det er en hel del billigere med en zener end med en Fuel-Cut-Defenser som gør stort set det samme.

/Nolan
Besvar