Side 2 af 2

: 06 sep 2005, 13:25
af havnerenn
Håndhæves de over alt ude på vejen? Ville du så kunne køre ud af indkørslen uden at få en bøde og smidt ind igen... Det afhænger af hvad der har dikteret de regler som jeg ser det. Er det det konkurencemæssige aspekt i det for at få en fair konkurence - Ja så skal de håndhæves. Er reglerne et resultat af færdselsloven, må det som udgangspunkt være førens eget ansvar at bilen er lovligt til det race han deltager i. Er den ikke det bryder han loven og politiet må tage sig af sagen...
GROFT ridset op - Siger egentligt bare at der er forskellige måder at se det på afhængig af omstændighederne og hvilke regler!

: 06 sep 2005, 17:55
af HenrikGM
Vil du dermed mene at vi skal tilføje en af flg: to sætninger for enden af hver regel:

1:Håndhæves i praksis.
2:Håndhæves ikke i praksis.


Lad os se hvad det vil medføre:

Bilen skal være indregistreret(Håndhæves)
Der skal forevises registreringsattest og bilen skal være på plader(håndhæves ikke)
Der skal køres på gadebensin(håndhæves ikke)
Der skal køres på DOT dæk(håndhæves)
Støjniveauet må max være xxx dB(håndhæves ikke)

Hvor mange af de regler er så fyld, og hvor mange er reelt noget værd, ISÆR ud fra et konkurrencesynspunkt?

Dette er drønkonkurrenceforvridende, fordi man kunne jo fristes til at formode at reglerne jo var lavet for at skulle overholdes, men man kan godt se hvor det bærer henad når man i sin gulplade golf 1,8CL på 95oktan og NANKANG dæk er linet op ved siden af en P100 på nitromethan og MickeyThompson dæk, som kører i samme klasse.....

Det er ret så ødelæggende for konkurrencen, og på sigt dræbende for sporten.

Alternativet er at vi alle tager udgangspunkt i at ingen af reglerne rent faktisk overholdes, og bygger bilerne derefter. Det er så et spørgsmål om held om man bliver knaldet,udelukket,klaget over eller vinder.

Det kan da for pokker ikke være meningen

: 06 sep 2005, 18:16
af Havnerenn
Gad ikke engang læse indlæget. Jeg vil mene nøjagtig som jeg skrev.

: 06 sep 2005, 18:25
af Havnerenn
Men det er den evige diskusion som jo også gik ud over Dollo til DHB2004. Men vi er sku altid så hurtigt til at rakke ned med konstruktiv kretik osv. i stedet for at se problematikken lidt objektivt...

Stadig min mening og ja... Jeg mener det som jeg skriver og ikke det andre skriver jeg mener.

V/h Christian

: 06 sep 2005, 19:16
af Havneren
Nååååå... Læste det så alligevel.

Men alstå....
For hovedsageligt at se det fra arangørernes synspunkt...
Når der står at bilerne skal være lovlige f.eks. være indreg. osv. Hvor langt skal der gås for at chekke om denne regel er overholdt? Skal man til syvende og sidst køre hjem til folk og folks venner for at se om der skulle stå en bil med samme stelnummer i til at køre til syn med? Neeeej, det er jo fuldstændig urealistisk.

HVORFOR skal de så være lovlige og indr. hvis det ikke KAN chekkes alligevel? Jeg vil TRO det er et krav fra myndighedernes side for at de har kunnet få lov til at afholde racet under de forhold... Jeg vil mene at hvis officials kan se at der sidder plader på de deltagende bilerne, så må de have lov til at gå ud fra at lovgivningen er overholdt og at pladerne er til den bil de sidder på. Er lovgivningen ikke overholdt må føren af bilen være den ansvarlige!

IGEN - Som jeg skrev tidligere hvis folk kunne læse og forstå "Er det det konkurencemæssige aspekt i det for at få en fair konkurence - Ja så skal de håndhæves." Tænker her på benzin, dæk, osv osv osv...

MEN vær nu realistiske omkring det her!!!!! Det er SÅ nemt at pege og snakke... Kender det jo fra mig selv og mine kammerater.

V/h Christian