Side 2 af 3

: 18 aug 2005, 23:54
af HenrikGM
Ja, vi er sgu SÅ tæt på en evighedsmaskine.

Hvilket leder til det næste spørgsmål:

Hvis vi nu sætter vandet under tryk een gang for alle, dernæst trykker det igennem en dyse der adsk8iller vandet i O2 og H2,dernæst brænder det af, og gendanner vandet, som vi kondenserer og lukker tilbage i tanken.......well.......hvordan har vi tænkt os at stoppe denne proces??

: 19 aug 2005, 00:20
af Yugo Turbo
hold da op hvor i hygger jer drenge... ha ha

: 19 aug 2005, 00:58
af mh
haha ja...

hva med tænding og ikke mindst skal man have koldt eller varmt rør i sådan en motor :idea: :idea:

: 19 aug 2005, 02:05
af Carsten 205 GTI 1,9 T
tinasmartin skrev:haha ja...

hva med tænding og ikke mindst skal man have koldt eller varmt rør i sådan en motor :idea: :idea:


Ehm, gløderør er vejen frem :lol: :lol:

: 19 aug 2005, 12:33
af Fabritius
HenrikGM skrev:Ja, vi er sgu SÅ tæt på en evighedsmaskine.

Hvilket leder til det næste spørgsmål:

Hvis vi nu sætter vandet under tryk een gang for alle, dernæst trykker det igennem en dyse der adsk8iller vandet i O2 og H2,dernæst brænder det af, og gendanner vandet, som vi kondenserer og lukker tilbage i tanken.......well.......hvordan har vi tænkt os at stoppe denne proces??


Nemt nok. Man laver en 3. dyse som kan åbnes fra en kontakt i kabinen. I denne skal hullet være så stort at vandet kommer igennem uden at blive spaltet. Når man åbner den kommer der vand ind, som stopper forbrændingen ved at drukne motoren. Ganske enkelt genialt, hvis jeg selv skal sige det :)

: 19 aug 2005, 14:12
af HenrikGM
Fabritius skrev:[Når man åbner den kommer der vand ind, som stopper forbrændingen ved at drukne motoren. Ganske enkelt genialt, hvis jeg selv skal sige det :)




Den ide holder jo ikke. Hvis du laver "hul" i kredsløbet, så kan du jo ikke starte igen. Så er det jo ikke nogen evighedsmaskine længere....

Næ, du....Man monterer en god stor bremsekaliber på svinghjulet, feks noget fra en lille vindmølle, eller lign. Så kan man bremse skidtet ned igen, uden at afbryde vores lille mirakelmaskines fantastiske kredsløb.

Iøvrigt er der en hage ved "drukningen". Når nu fanatikere bliver VED med at tæske rundt i emnet vandindsprøjtning, ofte med en begrundelse i O2/H2 spaltning og rekombination under høje temperaturer/tryk, så er dette egentligt ganske interessant.

Vand VIL spaltes. Typiskt over en 3000grader begynder vandet at fraspalte ilt og brint. Da vores mirakelmotor netop kører på brint, der brænder ekstremt varmt, så kan det faktisk tænkes at tilførelsen af mere vand(drukne) vil få den stikmodsatte effekt, og vil medføre en regulær kædereaktion.

Scenario:
Vores mirakelvogn holder på strippen, og der går ild i kalorius. Brandmændene kommer farende og begynder at poste vand på. Da motoren kører endnu, så suger den noget af vandet ind, spalter det, og forbrænder det igen. Så øges omdrejningstallet, hvorefter man kan suge endnu mere vand ind, osv osv.
Helt galt går det fordi vores mirakelbil er udstyret med automatgear, så det er derfor ganske spektakulært. Faktisk så spektakulært at folk begynder at smide vand efter bilen, blot for at se den skrækslagne fører accelerere ned at strippen med en fart som var kæden hoppet af.

Er kæden mon hoppet af kan man så passende spørge sig om.... :wink:

: 19 aug 2005, 14:29
af Fabritius
HenrikGM skrev:Den ide holder jo ikke. Hvis du laver "hul" i kredsløbet, så kan du jo ikke starte igen. Så er det jo ikke nogen evighedsmaskine længere....

Næ, du....Man monterer en god stor bremsekaliber på svinghjulet, feks noget fra en lille vindmølle, eller lign. Så kan man bremse skidtet ned igen, uden at afbryde vores lille mirakelmaskines fantastiske kredsløb.

Iøvrigt er der en hage ved "drukningen". Når nu fanatikere bliver VED med at tæske rundt i emnet vandindsprøjtning, ofte med en begrundelse i O2/H2 spaltning og rekombination under høje temperaturer/tryk, så er dette egentligt ganske interessant.

Vand VIL spaltes. Typiskt over en 3000grader begynder vandet at fraspalte ilt og brint. Da vores mirakelmotor netop kører på brint, der brænder ekstremt varmt, så kan det faktisk tænkes at tilførelsen af mere vand(drukne) vil få den stikmodsatte effekt, og vil medføre en regulær kædereaktion.

Scenario:
Vores mirakelvogn holder på strippen, og der går ild i kalorius. Brandmændene kommer farende og begynder at poste vand på. Da motoren kører endnu, så suger den noget af vandet ind, spalter det, og forbrænder det igen. Så øges omdrejningstallet, hvorefter man kan suge endnu mere vand ind, osv osv.
Helt galt går det fordi vores mirakelbil er udstyret med automatgear, så det er derfor ganske spektakulært. Faktisk så spektakulært at folk begynder at smide vand efter bilen, blot for at se den skrækslagne fører accelerere ned at strippen med en fart som var kæden hoppet af.

Er kæden mon hoppet af kan man så passende spørge sig om.... :wink:


Bremsekaliberen lyder som en ok idé. Evt kombineret med en slyngkobling, så den holder op med trække, bare den kommer tilstrækkeligt langt ned i omdregninger. Anden anden muligvis var at man slet ikke bremsede motoren, men simpelthen bare koblede ud, når den skulle holde stille. Da den ikke forbruger noget brændstof vil det ikke være et problem, og så slipper man for problemet med en kold bil om vinteren. Det er bare at sætte sig ind i bilen, skrue op for varmen og slække koblingen. Afsted det går.

Og kæden kan jo ikke være hoppet af. Så ville HO som jeg har valgt at døbe bilen grunden brændstoffet jo ikke køre længere ;)

En helt anden ting er at man skal bruge en meget lang forlængerledning, hvis man vil benytte den 8 bar kompresser fra Harald Nyborg der er snak ok i første indlæg 8)

: 19 aug 2005, 15:30
af s@g
:lol: :lol: Alle de "kloge hoveder" der optræder på denne tråd sku ta og søge job hos NASA. :wink: Jeg er imponeret over den supermotor der lige er kommet på tegnebrættet. Mon tråden forfatter har fået et svar han kan bruge :roll:

: 19 aug 2005, 15:47
af HenrikGM
s@g skrev::lol: :lol: . Mon tråden forfatter har fået et svar han kan bruge :roll:



Ja, det vil jeg da tro. Ellers kan han jo spørge haraldnyborg om de ikke har den dyse han mangler? Evt kan T.Hansen måske hjælpe? De har før gjort lidt i gamle atommotorer, og har nogle ret gode scootere....

Han har jo fundet kompressoren, og det er da ærgeligt ikke at kunne skaffe den dyse..... :shock:

: 19 aug 2005, 18:22
af kadettcqp
Hehe lidt for steneren tråd! Men ganske underholdende på en fredag eftermiddag på arbejdet.