duckstardeluxe skrev:Jakob Hansen skrev:Hvis den måde der er vist på tegnigen er den rigtige måde at montere en bleed valve på, hvorfor laver man så det ben der lufte ud til det fri rillet?
Fordi man i visse tilfælde vil montere ventilen i kabinen, og dermed have behov for at lede det flow man "bleeder" ud til motorrummet igen (der kommer jævnt meget luft igennem og dermed både lugt og især suselyde er noget man gerne vil af med.)Jakob Hansen skrev:Jeg har læst omkring at man med fordel vil kunne lave slangerne der kommer fra henholdsvis turbo og actuator meget lange (1m), da dette vil resultere i mere præcis styring vha. bleed valve samtidig med at lydetrykket kommer hurtigere. Er der nogen der kan forklare mig det.
Præcis styring, mnjaeøeh, årsagen til at montere ekstra lange slanger er for at undgå begrebet "wastegate creep". De ekstra lange slanger vil forsinke tiden før wastegaten "ser" tryk, og dermed begynder at åbne. Ved at forsinke trykket vil wastegaten være helt lukket indtil trykket når gennem slangerne, og du vil derfor opleve en hurtigere spooluptid, sammenlignet med standard styring.
Mange tak for svaret. Grunden til at jeg er lidt intereseret i det her bleed valve, er at jeg har en RST som jeg roder lidt med.
Indtil nu har jeg monteret en større I/ C og kørt med ca. 0,8 bar. Men min actuator er for slap så under acceleration varier den med ca. 0,1 bar (det er meget tydeligt at det er actuatoren den er gal med).
Nu har jeg så fået fat i en meget strammere actuator i alu og det hele, rigtig lækker, og som har siddet på en RST før.
Men med den på går min bil op og lader 1,5 bar før tænding kappes i boksen. "Fint" tænker jeg så, så regulerer jeg den bare den med den noget tillempede bleed valve jeg har i kabinen (som den tidligere ejer havde monteret), men den virker ikke! Uanset om jeg drejer helt mod højre eller venstre er resultatet det samme - 1,5 bar og tænding kappes.
Så prøvede jeg at løsne actuator stangen lidt, men det bedste jeg opnåede var at lade trykket først kom ved 4000 omdr. og så gentog histprien med 1,5 bar sog ellers.
Så nu vil jeg prøve at pille den gamle bleed valve af og montere sådan en som jeg har linket et billede af.
Tror du det er den rigtige løsning? Jeg ønsker at køre med 1,0 bar, da jeg har standart motorstyrring