Side 2 af 2
: 17 jul 2005, 18:42
af K-FINN
Nu er der jo mange ting der spiller ind når du laver sådan noget.
Kan kun siger at den corolla kører meget fint, og normalt koster det omkring 50 kilo at laver 190 hk på denne motor ved N/A.
MVH Finn
: 17 jul 2005, 19:09
af Morten VJ
Selvfølgelig er der mange ting der spiller ind.
Ellers vilde alle jo køre rundt med min 155 hk pr l. på en sugemotor med et linært moment forløb.
Og der vilde kun være en tuner i dk til alle bilmærker.
Men har han prøvet med 2 dyser, eller anden dyseplacering. og målt resultatet, kørt med en anden opsætning.
Kører meget godt er et begreb der er meget afhænigt af brugeren.
MVh
Morten
: 17 jul 2005, 20:07
af K-FINN
Nu er det hele baseret på max hk,så der er kun 1 måde,og det er ude foran.Den tager omkring 9000 rpm.
MVH Finn
: 21 jul 2005, 20:20
af brunochristensen
Morten VJ skrev:Det kommer helt an på sprøjtebilledet af dine dyser.
Der kan gå fra en tynd stråle til en paraply formet.
Tynd så kan billed et eller 2 bruges.
paraply formet så kan et ikke bruges men kun 2.
Pas på med at montere dysen for langt fra røret, da luften kan bøje strålen.
Vinklingen.
Hvis dysen sidder tæt på topstykket, så sigt efter bagsiden af ventilen.
Hvis den sidder længere væk, så lav den så lille som mulig.
Igen givet af dysens sprøjtebillede, og de fysiske forhold uden for manifolden.
MVH
Morten
hey..
jeg er ikke en hærdet tuner som mange af jer..
hvordan finder man ud af dysens sprøjtebillede?
MVH Bruno
: 23 jul 2005, 10:26
af Morten VJ
Det nemmeste er at tage dyserne op af manifolden. og lade dem sprøjte ned i nogle passende glas. tørn motoren med starteren og se på strålen fra dysen.
Hvis det ikke kan ladesig gøre, då må man jo selv lave en prøveopstilling.
Men pas på gnister og andet, da benzinen i denne form er særdeles let antendelig.
MVH
Morten
: 23 jul 2005, 18:37
af brunochristensen
er der forskel på dyserne fra gti til gti? eller er det ens på alle sammen?
MVH Bruno