Side 2 af 2
: 18 jun 2005, 16:09
af Minilars
de skal forbindes som du siger der.. behold den orginale sorte olie seperator.. den kan måske fjerne lidt af olien.. men så fra den over i toppen af din catch tank.. fra din catch tank over i fuftmængdemåleren.. den med de røde slanger på.. ( benzin fordelerne )
en catch tank er til at fange ( catch = fange ) olien fra udluftningen..
det er bare en beholder med 2 rør i toppen.. hvor olien så bliver liggende i bunden når luften render igennem..
husk en skrue i bunden til at tømme den.. og en etv klar slange for at se nevu
: 18 jun 2005, 16:16
af Ford XR3i
Okay det vil sige jeg bare skal have fat i slangen fra luftfilterkassen, ind i catch tank derfra videre over til olie seperator.
mange tak
: 18 jun 2005, 16:30
af Minilars
en anden type er at leve en olie seperator som er bedre end den sorte org. du har på. min er lavet så den sidder i højre hjørne ( se billede )
så begge slanger fra toppen kører over i den + slangen fra bunden.. så olien ikke bliver fanget i en tank men render direkte tilbage til bundkarret..
+ en K&N filter på toppen så luften kan komme ud.. selv om det var meningen at den skulle rende til luftmængde måleren...
jeg købte min hos
http://www.amber-performance.co.uk/shop.php?i=45
og den er lavet af Spec - r performance
bailey laver dem også
javascript:var w=window.open('pic_viewer.aspx?picpath=./prodpics/large/BMOST151.jpg','', 'width=370,height=330,scrollbars=no,resizeable=no');
: 18 jun 2005, 17:05
af Ford Xr3i
Hmm ja det kan jeg godt se det var faktisk sådan en jeg havde tænkt mig fra starten ! hvordan fører du olien ned i bundkaret ?
om jeg sætter et filter på eller en slange over i luftfilter kassen kan vel komme ud på et ?
: 19 jun 2005, 21:06
af Minilars
filter på eller ej ja det burde være ligemeget.. men selvom du både har en bedre olie seperator og en catch tank efter den.. så vil der altid komme lidt olie igennem alligevelle... derfor kører jeg med filter på.. jeg vil IKKE have olie i min indsugning.. da luften med olie er varm og bliver sendt igennem din intercooler hvor den bliver kølet af så der samler sig olie i bunden af den... intercooler bliver til catch tank...
min olie seperator er formet som en 0,5 L kondivands flaske... den sidder i mellem den slange der går fra bunden op til ventil dækslet..
+ der går så en slange fra den anden side af ventildækslet over til den også.. men den kan du i prinsippet bare proppe af..
ligesom hvis du kører med filter på skal du huske at proppe slangen af i luftmængde måleren.. ellers suger den falsk luft..
den lille slange på spjældet kan du også bare proppe af... den bliver kun brugt i tomgang ( når der er vacum ) så suger den olien fra den org. olie seperator...
: 20 jun 2005, 21:30
af Ford Xr3i
Det begynder at hjælpe lars
forresten er min jo ikke en rst så jeg har jo ikk ic at bekymre mig om-
nu til de sidste spg (tror jeg nok)
Hvor får jeg de blændpropper ???
mange tak for hjælpen

: 21 jun 2005, 21:34
af Minilars
ved det ikke helt... du må godt sige til hvis du finder nogen der ser lidt bedre ud end mine.... der er lavet af en stump slange med en bolt i enden og 2 spændebånd... det er tæt men ikke kønt