Side 2 af 3

Re: re

: 31 maj 2005, 19:47
af MOPAR
JensGT500 skrev:
MOPAR skrev:jeg har engang prøvet noget af det samme...

det var godt nok ik li en ford...

kender ikk li de der fordér men den har vel elektronisk tænding sådan en hund...

har du prøvet med dit tændingsmodul ??

i mit tilfælde var det tændingsmodulet der ville drille.....

jeg skiftede det og så var der ikk flere problemer med det..


Læs lige mine indlæg EEN gang til :lol: :wink: :wink: :wink:


der kan i flere tilfælde side tændingsmoduler flere steder.. mit sad i strømfordeleren...

det er helt sikkert en varm fejl altså en fejl der fremkommer når bilen bliver varm.. så et tændingsmodul der krotslutter når det bliver varmt..

hvis det har været gået før kan det nemt gå igen.

sat du et sprit nyt modul i ??
eller et brugt som vi normalt ville gøre...

re

: 31 maj 2005, 19:51
af JensGT500
Der sidder kun eet sluttrin/tændingsmodul på en Sierra Dohc :wink:

Jeg prøvede tidl. i dag da den døde, at skifte over til et iskoldt modul, uden effekt/gnist overhovedet.. Men ja de bliver varme når de sidder så tæt på udstødningsmanifolden som det gør på en dohc.. :?
Er også helt med på selv at det er et "varmeproblem", men jeg fatter bare ikke hvor det så er fejlen ligger!!
Håber inderligt at en "fellow" dohc-ejer har oplevet det samme :shock: :D

Re: re

: 31 maj 2005, 20:01
af MOPAR
JensGT500 skrev:Der sidder kun eet sluttrin/tændingsmodul på en Sierra Dohc :wink:

Jeg prøvede tidl. i dag da den døde, at skifte over til et iskoldt modul, uden effekt/gnist overhovedet.. Men ja de bliver varme når de sidder så tæt på udstødningsmanifolden som det gør på en dohc.. :?
Er også helt med på selv at det er et "varmeproblem", men jeg fatter bare ikke hvor det så er fejlen ligger!!
Håber inderligt at en "fellow" dohc-ejer har oplevet det samme :shock: :D


det modul du skiftede med var også brugt ikk???

ved du om det virker eller var det en satsning???

re

: 31 maj 2005, 20:05
af JensGT500
Jo det er også brugt det andet modul, men det kan jo køre fint med begge så længe den er kold, og det gjorde ingen forskel overhovedet at sætte det andet (kolde) på som også virker når den er kold efter at bilen var blevet varm og slukkede...:lol: :cry:

: 31 maj 2005, 20:12
af MOPAR
det kan ikk være en kortslutning ind i strømfordeleren ??
har du prøvet og skifte den ???

ellers kan jeg gi dig et tilbud på en komplet motor evt gearkasse...

for ikk og sige dele fra en hel bil...

re

: 31 maj 2005, 20:15
af JensGT500
MOPAR skrev:det kan ikk være en kortslutning ind i strømfordeleren ??
har du prøvet og skifte den ???

ellers kan jeg gi dig et tilbud på en komplet motor evt gearkasse...

for ikk og sige dele fra en hel bil...


"Strømfordeleren" er jo bare en rotor spændt på indsugningsknasten, intet mere :wink:

Der er ingen knist fra midterkablet (= FØR fordeleren)
:cry:

: 31 maj 2005, 20:24
af MOPAR
hvis der kommer strøm frem til tændspolen men ingen gnist fra spolen og ud..

så må jeg gi op...

: 31 maj 2005, 20:58
af mh
MOPAR skrev:hvis der kommer strøm frem til tændspolen

ja mål lige om den får + og - når den dør til tændspolen!...

: 31 maj 2005, 20:59
af balacau
Hvad med kablet evt.. :?

Det kunne jo være..

: 31 maj 2005, 22:37
af Transitfar
Lod en lysdiode (med formodstand) fast på klemme 1 ved tændspolen og til stel, således at dioden lyser når spolen får "opladestrøm"!!

Gør det samme i den anden ende af ledningen, altså på klemme 1 ved sluttrinnet.

Så fanger du banditten, næste gang han spiller op til dans........ :twisted:

Men jeg tror, at det er en af indgangsfølerne, som driller... 8)