Side 2 af 4
: 11 maj 2005, 21:37
af Morten VJ
Mangler 2 mere til M20
3,3-3,4 L
Hoved kende tegnet er strømfordelerns placering, ingen M30 motor har en konventionel strømfordeler på toppen, de sidder i blokken.
Dernæst er der indsugnings manifolden ,og mange andre småting der gør din motor til en M20 motor.
MVH
morten
: 11 maj 2005, 21:50
af Mini
Du fortæller mig så, at i bund og grund kan jeg ikke bruge det kit jeg har fundet, og ikke tune på den motor

?
Hvad med 525Eta ? Det må vel være en M30 blok, ikke?
: 11 maj 2005, 21:51
af Morten VJ
Hvis vi går helt tilbage så var m 20 motoren en vidre udvikling ag den 4 cylindrede M10 motor, Hvor standart blokken blev brugt i F1, og kunne holde til 1500 hk i ganske kort tid.
M 20 motoren kom langt senere, og det var kun fordi at man ønskeder en 6 cylindret motor i 300 serien( e 21)
325(e28) og 325 (e30) har intet til fælles udover motorstørrelsen.
320(e30) og 520(e28) har samme motor.
MVH
Morten
: 11 maj 2005, 21:56
af Mini
Nå økay

Men er 325 ikke E30. Svjv. er det kun 5 serien der er E28.
Btw. hvad kender du så til Rover 8800 Vitesse ( Mener den hedder 8800 el. 800) (V8'eren, den gamle) m. Turbo/kompressor.
NOget der kan bruges istedet, når der ikke kunne laves projekter med bmw'en?
: 11 maj 2005, 21:57
af Morten VJ
Mini skrev:Du fortæller mig så, at i bund og grund kan jeg ikke bruge det kit jeg har fundet, og ikke tune på den motor

?
Hvad med 525Eta ? Det må vel være en M30 blok, ikke?
Kitte passer med 100 % ikke på din motor,
Og du vil aldrig få det til at virke på en standart eta motor. Grundet en meget høj kompression, og andre småting, det var en øko motor på 2,7l med 150 hk standart.
Det er en blingyde medmindre man er villig til at skifte motor, eller lave en større motorombygningg.
MVH
Morten
: 11 maj 2005, 22:04
af Mini
Nu var det også bare Eta'en jeg spurgte omkring, da det er en alm. I'er jeg selv har, men er ked af jeg må droppe projektet, men hvilke biler mener du så er sjovest at lege med, hvis vi tager nogle af de biler fra 87:
Porsche 944/924 hvis den skal være billig - Rover 8800 Vitesse - Mercedes 190 - Renault Fuego turbo - Renault 25 V6 - Toyota (Celica)Supra (Den gamle med rækkemotor)
Hvilke af de biler, som jeg har ramset op, mener du er bedst/sjovest at begynde at lege med, hvis jeg skulle starte et projekt, når jeg finder penge til det. Gerne en spec. for alle bilerne, hvis det er nogle der siger dig noget.
: 11 maj 2005, 22:06
af Morten VJ
Mini skrev:Nå økay

Men er 325 ikke E30. Svjv. er det kun 5 serien der er E28.
Btw. hvad kender du så til Rover 8800 Vitesse ( Mener den hedder 8800 el. 800) (V8'eren, den gamle) m. Turbo/kompressor.
NOget der kan bruges istedet, når der ikke kunne laves projekter med bmw'en?
Den sidste med V8 hed SD1 som modelbetegnelse, og 3500 på bagklappen, aka mærket.
800 og du er ovre i maks en 2,7l v 6 motor fra en honda.
Den sidste v8 blev produceret i 87, og er egnet til tuning, men det kræver en opgradering af motorens dele.
Fordelen er at man kan købe en komplet 4,6 l motor i england for omkring 25000 kr, og så har du ikke det store behov for trykladning, da du helt automatisk får problemer med transmissionen.
MVH
Morten
: 11 maj 2005, 22:09
af Mini
Det var 3500 den hed, når du nu bringer det på bane, og så Vitesse udgaven, og var det den, som man kunne købe en komplet motor til?
Mht. til problemer med transsmision, mener du så at man skal være meget hurtig for at skifte gear, og derfor ikke har brug for ekstra power el. ?
Håber bare på at kunne komme i gang med et projekt med en turbo bil, da det jo er et af de sjoveste/interessante (For mig), tuningsmetoder.
Men hvad med nogle af de andre biler?
: 11 maj 2005, 22:12
af Morten VJ
Jeg vilde helt klart sige en Volvo 240.
Billige dele. en utrolig erfaring på nettet.
Politiet fatter aldrig mistanke.
Og jeg kunne blive ved
Porsche dyre dele
Mercedes taxa
rover potentialet er der men du skal søge i england for at kunne tune dem.
Franske biler glem det
Kun min mening.
MVH
Morten
: 11 maj 2005, 22:16
af Mini
Hehe, anede du ville sige det der med Renaulterne, selvom 25érne er meget fede/gode.
Ang. Porschen, så er de vidst ikke så dyre igen i dele, da det jo er noget ældre noget, men hvad ved du om motoren på den, og tuning?
Btw. ønsker ikke at køre rundt i en kampvogn
