Kompressor - modtryk i udstødning?
Redaktør: Moderatorer
-
lqs uden log ind
-
0-100
- Medlem
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kompressor bil med:
NR.1 bananmanifold, standart kat, simons udst., ca. 0.5 bar, optimering af chip.
NR.2 bananmanifold, metal kat, simons udst., ca. 0.5 bar, optimering af chip.
NR.3 bananmanifold, metal kat, simons udst., ca. 0.7 bar, optimering af chip.
Bemærk tab af NM i de lave omdr. efter metal kat monteres.
Syntes at det viser at et vist modtryk har betydning for effekten i de lave omdr. på en kompressor motor.
Hilsen D
NR.1 bananmanifold, standart kat, simons udst., ca. 0.5 bar, optimering af chip.
NR.2 bananmanifold, metal kat, simons udst., ca. 0.5 bar, optimering af chip.
NR.3 bananmanifold, metal kat, simons udst., ca. 0.7 bar, optimering af chip.
Bemærk tab af NM i de lave omdr. efter metal kat monteres.
Syntes at det viser at et vist modtryk har betydning for effekten i de lave omdr. på en kompressor motor.
Hilsen D
- Vedhæftede filer
-
- Rullefelt_2003_x.jpg (136.09 KiB) Vist 1211 gange
-
Kim Frederiksen
- Senior Medlem
- Indlæg: 255
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
- Geografisk sted: København
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
0-100 skrev:
Bemærk tab af NM i de lave omdr. efter metal kat monteres.
Syntes at det viser at et vist modtryk har betydning for effekten i de lave omdr. på en kompressor motor.
Hilsen D
Eller også viser det at optimeringen ikke er så optimal alligevel? Eller at knasten fra sugemotoren ikke er velegnet til det den bruges til?
Synes det er for vagt et beslutningsgrundlag at dømme modtryk "nødvendigt" på. ALT for vagt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Kim Frederiksen skrev:lqs: nu er jeg sgu forvirret!! hvis det IKKE er stemplet der trykker udstødningsgassen ud på en velafstemt sugemotor hvad er det så???
en lille neger der sidder og suger for enden af udstødningen???![]()
INTET racistisk ment i det ovennævnte!!
På en velafstemt sugemotor sørger gassens enerti for at suge resten ud. Der vil nemligt være UNDERTRYK det sidste stykke vej, så stemplet skubber faktisk ikke noget som helst ud.....Smart ikke?
Der findes flere gode bøger om emnet, og man KAN blive klogere ved at undersøge emnet lidt nærmere.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
0-100
- Medlem
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
HenrikGM
Må afvise at knasten ikke er optimal. Knasten er lavet netop til noglelunde samme type kompressor motor nemlig G60.
Med hensyn til optimering på rullefelt er chipningen lavet af en yderst
kompetent person.
Problemet forsvandt da der blev skruet op for ladetrykket, måske fordi
motorens ydelse nu passer til udstødningssystemet. Eller ?.
Måske er ordet modtryk forkert, så kan man vel i stedet sige "korrekt dimensioneret flow hastighed".
Hilsen D
Må afvise at knasten ikke er optimal. Knasten er lavet netop til noglelunde samme type kompressor motor nemlig G60.
Med hensyn til optimering på rullefelt er chipningen lavet af en yderst
kompetent person.
Problemet forsvandt da der blev skruet op for ladetrykket, måske fordi
motorens ydelse nu passer til udstødningssystemet. Eller ?.
Måske er ordet modtryk forkert, så kan man vel i stedet sige "korrekt dimensioneret flow hastighed".
Hilsen D