Side 2 af 2
: 21 apr 2005, 20:18
af Søren m
Sådan som jeg har forstået systemet igennem min rallyklub er at det gebyr i betaler for at deltage går til en såkaldt endags-licens, og når den licens er betalt, igennem DASU, så dækker deres forsikring, sådan foregår det også når der blir afholdt rally arrangement...
: 21 apr 2005, 20:19
af Søren m
Sådan som jeg har forstået systemet igennem min rallyklub er at det gebyr i betaler for at deltage går til en såkaldt endags-licens, og når den licens er betalt, igennem DASU, så dækker deres forsikring, sådan foregår det også når der blir afholdt rally arrangement...
: 22 apr 2005, 00:06
af lqs
det har i mine øjne intet med endagslicens at gøre. det er spørgsmålet om det overhovedet har noget med DASU at gøre! MVH. søren
: 24 apr 2005, 11:32
af john 406 turbo
Som Søren (lqs) skriver så gælder færdselloven uden for selve banen.
Fra indgang til startområde og til målstregen, skal der være forsikring på 3. mand (tilskuere).
Hvis der ikke er det, vil politiet ikke give tilladelsen til at der køres på banen. ingen polititilladselse ingen forsikring, så det hængere sammen som ærtehalm.
Jeg ved ikke om DHB har tegnet forsikring igennem DASU, eller om de selv har tegnet det. De kan selv bestemme, hvis det er muligt.
Der hvor færdselsloven gælder på området er det selvfølgeligt på eget ansvar man er på området.
Så ens egne forsikring skal dække de skader der bliver lavet på bilen uden for selve banen. Om de så gør det skal jeg ikke kunne sige.
Det vil nok ikke være klogt at skrive, at det er sket til DHB.
John.