Side 2 af 2
: 11 apr 2005, 06:14
af s@g
Tak for det. Så kan jeg godt tørre øjnene.

: 22 apr 2005, 23:44
af s@g
OK, hva gik lige galt. Lavede krumtapudluftningen som den bør være, her i eftermiddags. Blændede af i bundkaret og førte slangen fra PCV-ventilen op i indsugningsmanifold. Nu ryger den blåt og alle tændrørene har "en flot sort og olieagtig glans"

Kan trykket i krumtaphus/bundkar ha holdt topstykket og/eller stempelringe tæt

: 23 apr 2005, 07:42
af Morten VJ
s@g skrev:OK, hva gik lige galt. Lavede krumtapudluftningen som den bør være, her i eftermiddags. Blændede af i bundkaret og førte slangen fra PCV-ventilen op i indsugningsmanifold. Nu ryger den blåt og alle tændrørene har "en flot sort og olieagtig glans"

Kan trykket i krumtaphus/bundkar ha holdt topstykket og/eller stempelringe tæt

Aldrig i livet kan trykket i krumtapshuset medvirke til at gøre stempelringene mere effektive.
Problemet ligge et helt andet sted, og jeg vil tro det er i Haynes.
Da de har en tendens til at vise alle systemer der er monteret i hele verden, uden at skrive om hvilken verdensdel systemet stammer fra.
De danske motorer havde en tendens til at få det mest simple system, læs billigste grundet hvores høje afgifter.
Så Transitfars løsning med slangen lige efter luftfiltereet ser meget fornuftig ud i mine øjne.
Jeg tror at din nuværende opsætning mangler en komponent eller to for at virke efter hensigten, og du simpelt hen hiver en stor mængde olie direkte ind i indsugnings manifolden.
MVH
Morten
: 24 apr 2005, 23:33
af s@g
Det var PCV-ventilen det var galt med. Den er skiftet og nu er der ingen blå røg. Hva angår Haynes er PCV vist som det er på bilen i alle tre bøger jeg har om Sierra, både de to på engelsk og den på dansk.
: 27 apr 2005, 23:58
af s@g
Kan det virklig ha givet motoren en roligere tomgang, at jeg har lavet krumtapudluftningen rigtig??
: 28 apr 2005, 01:57
af Ole..
s@g skrev:Kan det virklig ha givet motoren en roligere tomgang, at jeg har lavet krumtapudluftningen rigtig??
Ja
