Side 2 af 2

: 28 mar 2005, 22:45
af skassa
Jeg er sikker på at der ikke er et problem lige der,jeg tog lige krymbeflexen af der hvor den er loddet og målte derfra,og til sensor ingen problem :lol:

Men nu må jeg se imorgen....

: 29 mar 2005, 20:49
af skassa
Hmm.

Modstanden på temp føleren er 4,6Kohm på den ene og 4,4Kohm på den anden,så der er ikke noget galt.

Men det var sgu ledningen inde i db37 stikket ,men det er heller ikke noget jeg har loddet,men nu er det lavet,så ingen problem.

Mange tak for hjælpe,det er sgu hjælpsomme mennesker der skriver her.

Mange tak,
Skassa

: 29 mar 2005, 21:48
af Transitfar
Lækkert, at du fik løst problemet.. :wink: .

: 29 mar 2005, 23:47
af HenrikGM
skassa skrev:Hmm.

Modstanden på temp føleren er 4,6Kohm på den ene og 4,4Kohm på den anden,så der er ikke noget galt.

Men det var sgu ledningen inde i db37 stikket ,men det er heller ikke noget jeg har loddet,men nu er det lavet,så ingen problem.

Mange tak for hjælpe,det er sgu hjælpsomme mennesker der skriver her.

Mange tak,
Skassa


Ja, det kan være en kæmpe fordel at rode med noget mange andre også kender noget til ;-)

Jeg har sgu tit hjulpet folk med tilsvarende problem. De kan ikke finde fejlen, og er næsten villige til at skrotte sensoren, eller det der er værre, og det er stort set _altid_ en fejl i deres ledningsnet.

Tror det er noget i denne retning det fordeler sig:

1. Deciderede fejlmonteringer af ledninger.
2. Stelforbindelser der ikke er en plæneklipper værdig.
3. Knækkede ledninger/irrede forbindelser.
4. Fejl40 ifbm opsætningen.
5. Brug af gamle,ukendte og evt defekte sensorer.
6. Klassikeren: Manual...hvafforen manu...manu...manu...brugsanvisning.??

:wink:

: 30 mar 2005, 09:30
af Saab-Daniel
HenrikGM skrev:2. Stelforbindelser der ikke er en plæneklipper værdig.


Hehe... Hvordan går bilen så nu, efter IAT er koblet til igen?
Daniel.

: 03 apr 2005, 07:47
af skassa
efter at sensoren er koblet på igen,kan jeg godt lige lave et andet program,den får så lidt benzin ,at den ikke kan køre,men hva.

Det er jo hyggelig,at makke med det..

: 03 apr 2005, 08:46
af HenrikGM
Det vil jo være sådan.

Ms troede før at du kørte rundt nord for polarcirklen, og deroppe ligger iltmolekylerne grundet temperaturen så tæt at vi andre drømmer om den situation;-)

Du trimmer så det hele ind til at det alligevel kan køre, trods den forkerte temperatur, hvilket medfører at din VE bliver urealistisk lav. Når du så finder en sensor og sætter på igen, så har du lige rykket hele molevitten et par tusinde km sydpå til et helt andet klima, hvor der er meget længere imellem iltmolekylerne, (højere temperatur), og nu ødelægger din urealistiske VE værdi så det hele for dig.

Moralen er vist her: Trim ALDRIGT på noget hvor en eller flere sensorer ikke virker. Det er spildte kræfter!

Vil man feks undvære en sensor, så giv MS en alm modstand, således der er noget fast at holde sig til.

Ja, det er hyggeligt ;-)

: 04 apr 2005, 21:19
af skassa
Tja,

Men så fik jeg da lige en extra time til at gå med at lave programmet om igen :)

Det er jo ganske hyggelig