Side 2 af 3
: 07 feb 2005, 09:49
af CABRST
ja det er jo også det at jeg skriver........
en IC arbejde er at holde temp nede, kan ik huske den ideele temp?
jo lavere temp jo mere luft/benzin = flere hk.....ja men til det behøver man ikke en IC, der er andre metoder. En IC er bare en metode at køle luften på.........
så derfor giver en IC ikke flere hk......... den holder kun temp nede således at du ikke TABER flere hk
: 07 feb 2005, 15:20
af Danny Salling
Men en bedre ic end den der sidder på en RST som standard vil give hk, ved bare ikke lige helt hvor meget og hvordan men en små 10 skulle der da kunne hentes hvis ikke mere.
: 07 feb 2005, 19:10
af corrado vr6
om man siger det gir heste eller taber mindre er sgu da lige meget .. den intercooler der sidder på en rs turbo er ikke noget værd og du får flere heste ved at sætte en størrere en på.. du får også nemmere ved at styre temperaturen på selve motoren og mindsker tændingsbanken..
: 08 feb 2005, 08:27
af Whosa
Jeg ved ikke om man kan sige at en IC giver flere heste, det er jo ikke den som hive hestende ud af motoren. Du kan ikke undvære en bedre IC på en RST, men det er vel realt turboen som giver de extra heste da den for det nemmere med en større IC.
Jeg vil også sige at du skal købe noget som passer til bilen, enten en Corrado VR6 laver på mål, en GRS eller en PACE intercooler.
Jeg køre selv med PACE intercooler på min RST.
http://www.grsmotorsport.co.uk/
https://www.burtonpower.com/default.aspx
: 08 feb 2005, 18:21
af RST
corrado vr6 skrev:jeg kan lave en til dig for 3000kr.. så fylder den hele hullet i fronten..
Hvad gør man med blæseren??
Kunne godt bruge en ordentlig IC til min RST

: 08 feb 2005, 19:05
af corrado vr6
Det ved jeg ikke helt endnu.. jeg er ved at finde ud af noget med nogle tynde billige blæsere.. men ellers kan du skære ud i kofangeren så blæseren kan være der..
: 16 feb 2005, 22:35
af Minilars
jeg ville nok vælge charger cooleren.. jeg har den selv og min indsugnings temp er endnu ikke kommet over 40 grader. har et meter der starter ved den temp og det har ikke bevæget sig endnu..
desuden er de stakkels rs turboer kendt for deres over ophednings evne.. og deres i forvejen svage blæser og for lille køler.. har selv byttet min til en fra packet.. som er næsten samme størrelse.. den giver bare dobbelt så meget luft og fylder mindre i tykkelsen.
: 17 feb 2005, 08:15
af Jakob Hansen
Minilars skrev:jeg ville nok vælge charger cooleren.. jeg har den selv og min indsugnings temp er endnu ikke kommet over 40 grader. har et meter der starter ved den temp og det har ikke bevæget sig endnu..
desuden er de stakkels rs turboer kendt for deres over ophednings evne.. og deres i forvejen svage blæser og for lille køler.. har selv byttet min til en fra packet.. som er næsten samme størrelse.. den giver bare dobbelt så meget luft og fylder mindre i tykkelsen.
Hvad er det for en Packet køler, og hvor har du skaffet den?
Hilsen Jakob Hansen
: 18 feb 2005, 17:37
af Minilars
har købt den hos burtonpower i england.. ligesom resten af mine stumper..
: 19 feb 2005, 16:50
af Jakob Hansen
Minilars skrev:har købt den hos burtonpower i england.. ligesom resten af mine stumper..
Så på bilgalleriet, at du stadig har din Escort til salg, så jeg tænkte på om du ville sælge din charger cooler? hvis den altså ikke er gået i stykker?
Evt. også dit gearskifte?
Hilsen Jakob Hansen