Side 2 af 3

: 29 jan 2005, 16:06
af escort
Jeg vil fortrække nogen nye. Så er du sikker på de er gode nok og er glatte så du får et godt flow og forstøvning. Du må lige skrive når du har prøvet så vi kan høre om der er det.

: 29 jan 2005, 17:25
af Nolan
Skift nu lige filteret først.....
Det koster ikke mange ører - det gør dyserne derimod.

/Nolan

: 31 jan 2005, 00:42
af Ole..
Det kan være en defekt/forkert justeret gaspjældspotentiometer, hvis den er defekt, eller forkert justeret, vil den elektroniskhydralisktrykforstiller(mener jeg den hedder) ikke åbne nok op for benzin til brændstof fordeleren.. eller måske det kan være luftmængdemåleren der driller??

Dyserne er MEGET dyre, og det er temlig sikkert ikke dem.. skulle være underlig hvis de alle pludselig stod af på samme tid.. Jeg har et par stykker liggende hvis du vil prøve, at skifte dem, men tror ikke på det er dem...

Jeg ville prøve, at se lidt på gasspjældspotentiomteret først, den kan godt "dreje" ud af stilling, hvis den ikke er spændt ordenlig..

: 31 jan 2005, 16:06
af Guest
Ja men er også snart med på at prøve hvad som helst..

Jeg har målt trykforstilleren igennem og der den modstand der skal være og den får også signal fra boksen det ligger på omkring 80mA og op til omkring 150mA når man gasser den op.. Men den regulerer bare ikk underkammer trykket i mængdemåleren..??

Og jeg har prøvet at skifte hele luft mængdemåleren samt trykforstiller men stadig ingen ændring..

: 01 feb 2005, 06:02
af CABRST
Nolan skrev:Skift nu lige filteret først.....
Det koster ikke mange ører - det gør dyserne derimod.

/Nolan


ja hvis 345 kr/stk (Ford) er mange penge så ja :?

Har du fået den rullet ind ? i så fald ik, vil jeg nok starte der......

Prøv Kim Bonde i kvanløse, han er en af de få, som kender til RST'er

: 01 feb 2005, 23:02
af Nolan
CABRST skrev:ja hvis 345 kr/stk (Ford) er mange penge så ja :?


4x345 = 1380
1x98 = 98

Der er sgu da lige et par kroner til forskel......

/Nolan

: 06 feb 2005, 13:12
af Guest
Men som sagt så er filteret ikk mange måneder gammelt og trykket på den anden side af filteret er også fint..
Men kan den få for lidt benzin selvom trykket er fint måske pumpen er blevet træt og ikk giver den mængde den skal? :?

: 06 feb 2005, 14:01
af Nolan
Guest skrev:Men som sagt så er filteret ikk mange måneder gammelt og trykket på den anden side af filteret er også fint..
Men kan den få for lidt benzin selvom trykket er fint måske pumpen er blevet træt og ikk giver den mængde den skal? :?


Du skriver jo, at det er i høje omdrejninger, at den banker.
Selvom pumpen kan lave tryk i tomgang, er det ikke sikkert der er flow nok til at give den nok i høje omdrejninger.

Du har skruet den lidt op i tryk, ikke ?
Har du prøvet at gå lidt ned igen, for at se om det så stadig er et problem ?
(Ja, jeg er godt klar over, at den har kørt 8k uden probs, men hvis du ligger i marginalområdet vil selv små flow-ændringer jo give problemer).

/Nolan

: 06 feb 2005, 14:08
af Guest
Jeg har haft benzin tryks ur ført ind i kabinen og kørt en tur og selv i de høje omdr. er trykket stabilt..
Har også skruet den ned på 0,6bar i tryk og der banker den stadig.
På rulle feltet viste den 0,1 i co% allerede ved dellast og der skulle den gerne op på en 5-7 stykker..

: 06 feb 2005, 15:16
af Transitfar
Har du andre gas-tal fra den rulletest?