Side 2 af 4

: 13 jan 2005, 21:53
af HenrikGM
Mener ikke folkeklassen er særligt attraktiv. Ville ikke selv gide bygge noget der var sjovt at køre i for at skulle sætte det til salg for 30k!

Der mangles lidt klart info, så TTE sagen undgåes igen.

Et klart og tydeligt reglement. Feks kan man ikke stille krav om indreg. biler, modtage en klage lydende"den bil kan ikke synes for den er ombygget", og derefter diskvalificere bilen, uden yderligere handling.

Er der regler, så skal de sateme gælde for alle, uden undtagelse. Faktum er at TTE ikke kan synes, på præcist samme måde som 99% af feltet til DHB hellerikke kan synes.

måske et HAV af forskellige klasser , feks forhjulstræk:

Forhjulstræk ,sug, indreg. (vinderbilerne underkastes pladssyn)
Forhjulstræk,trykladning,indreg(vinderbilerne underkastes pladssyn)
Forhjulstræk, sug, 0-1600
forhjulstræk, tryk,0-1600
forhjulstræk, sug 1600-
forhjulstræk,tryk,1600-
forhjulstræk, unlimited, sjove brændstoffer, gas, etc,etc alt tilladt.

Måske dragracing folkene har nogle klasser der passer...:-)

Tror faktisk nogle af bilerne bliver påbudt at køre med bremseskærm hvis dragracingfolkene skal ind i det?

Der skal nok endnu flere klasser til, før det kan blive rimeligt fair, og så bliver arrangementet totalt uoverskueligt, men bare de regler der laves, også rent faktisk bliver overholdt. Gælder de for nogen, så gælder de selvf. for _ALLE_

: 14 jan 2005, 09:45
af ladathomas
der vil jeg alså sige et transit far har fat i nået

lidt lige som folkerace går så man ikke tuner helt vildt så de andrer ikke kan værer med.

det med at sælge bilen bag efter vil gøre at det er dem der er bæst til og bygge bilen, og ikke som nu hvem der har flest penge.

feks nå jeg kommer til dhb 2005 kan min bil lagt fra synesog er det så en gadebil mere.

det er gået lidt på vild spor syntes jeg.

efter siste års episode med tte´en må man sku til og tramme ralerne rigtig meget, med hvad man må og ikke må og ikke sige som sist bare ikke gas, slicks og det skal værer gadebenzin, ikke højrer ind 108 db

for så kan man sku bygge en drikster på en ford A eller nået i den stil.
og kører 6 sek

men fed ide med de 30.000 så har vi sku fundet en vinder siste år.
he he det må værer en vis yugo

: 14 jan 2005, 12:58
af Yugo Turbo
hvilken yugo tænker du dog på thomas? he he 8)

: 14 jan 2005, 13:28
af HenrikGM
Oktantallet kan ikke kontrolleres. Ikke på stedet ihvertfald.

På lugten at dømme, så tror jeg mere end 95% af feltet kørte på alt andet end tankstationsbensin. Måske det i tankningsøjeblikket kom fra tankstationen, men der blev flittigt eksperimenteret med diverse tilsætningsstoffer. Brug næsen ;-)

Men hvordan man kan håndhæve den regel kan jeg ikke se. MAn kan ikke diske nogen på grund af lugt.

Støj....de kan stikke deres 108db op hvor solen aldrigt skinner. Hvordan vil de måle det på en træfplads, med flere tusind mennesker, højttalere der tæsker løs, brænderpladser,en lufthavn i nærheden, og blæsevejr?
For slet ikke at tale om hvor og i hvilken retning de måler det??

Kan som oktantallet ikke håndhæves, medmindre de siger 108db, plusminus 2db, og hvor er vi så henne??

Ang. prisklassen, så skulle man decideret lave en "b-division" hvor der er prisloft, men evt lade dem køre sammen med resten af feltet, for ikke at få tåbeligt mange klasser.

Har Vmax lagt reglementet ud nu, eller forventer de at vi bygger bilerne fredag aften før DHB, igen iår?

: 14 jan 2005, 13:53
af lqs
det forventer de sandsynligvis...... så stop dog jeres gætterier! men nej der burde ikke være regler der ikke kræves overholdt! MVH. søren ejer af DK hurtigste bil under 30000kr på 95oktan!

: 14 jan 2005, 14:00
af ladathomas
benzinen kan meget næmt måles jeg har da en til og gører det med her.
man stikker den ned i tanken og så siger den oktan tallet

støj kan også måles men ja + - til 2003 blev det målt
men ikke i 2004

jeg syntes stadig man sku stramme meget op på kontrolen i år :oops:

: 14 jan 2005, 14:04
af Yugo Turbo
jeg vil her og nu gerne forsikre dig om at jeg i alt fald også kørte på 95 uden bly eller noget andet!!! og det gjorde ladathomas heller ikke hva jeg ved af... så det var da et par skridt i den rigtige retning...

men vinderen i den kaner der, han kørte på et eller andet sjovt, for som en kammerat siger hvordan får han den motor til at køre med det kompressions forhold han oplyste i vmax månden efter?

: 14 jan 2005, 14:06
af ladathomas
jeg kørte på 98 købt på tanken i køge scheel så den er også god nok yugo men nej 30,000 kan jeg ikke holde mig under :cry:

: 14 jan 2005, 14:09
af Yugo Turbo
jeg vil nu mene at mit yugo projekt løb op i nær 40 klik incl indkøb af bil, uno T motor, motorstyring og hva der ellers blev lavet, men der var "bang for every buck"

: 14 jan 2005, 14:46
af HenrikGM
ladathomas skrev:benzinen kan meget næmt måles jeg har da en til og gører det med her.
man stikker den ned i tanken og så siger den oktan tallet

støj kan også måles men ja + - til 2003 blev det målt
men ikke i 2004

jeg syntes stadig man sku stramme meget op på kontrolen i år :oops:



Lad mig endeligt høre hvordan den måler fungerer! Er det bare en påstand, eller har du noget konkret om den dersens oktandims??


Ang. støj, kender du en støjmåling der kan foretages på pladsen, og frafiltrere udenomsstøjen, i så fald lytter jeg gerne.

Er det bare en dum mikrofon, 2m fra bilen, så kan man ligeså godt bruge øret, eller stereoanlægget VUmeter til det! ISÆR fordi det fpregår på pladsen, og sidst jeg var på DHB var der ikke ligefremt støjfrit trods bilen ikke kørte.