Ærlig talt ved jeg ikke om dette indeholder det du leder efter, for jeg gad ikke lige læse hele smøren igennem, men man kan da være heldig.
http://volvo.neger.se/motor.html#b230et
hovedsiden er: http://volvo.neger.se/
MVH Gummispoiler
Autodataoplysninger på Volvomotor...
Redaktør: Moderatorer
-
Gummispoiler
- Medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
-
MLK
Har kigget lidt mere på det og er så godt som sikker på det ikke er den originale motor.
Svenske 300 klub data siger at ingen 300serie var født med 230 motor. En ukendt variant for mig er B19ET men ingen er opført med B230.
Har kigget lidt på deres forum www.300power.com/forum og her er mange historier om folk der smider B230 i 300 serien, også B230FT! Det meste skulle passe direkte over.
Se evt http://www.300power.com/forum/index.php ... 92#msg3892 hvor der er en tilsalg med 230 motor. Her står at det ikke kan synes da vognen ikke er typegodkendt med den motor, hvilket tyder på at den variant aldrig har været fremstillet af volvo.
Ka naturligvis stadig tage fejl, men så vil jeg gerne se et stelnummer
Svenske 300 klub data siger at ingen 300serie var født med 230 motor. En ukendt variant for mig er B19ET men ingen er opført med B230.
Har kigget lidt på deres forum www.300power.com/forum og her er mange historier om folk der smider B230 i 300 serien, også B230FT! Det meste skulle passe direkte over.
Se evt http://www.300power.com/forum/index.php ... 92#msg3892 hvor der er en tilsalg med 230 motor. Her står at det ikke kan synes da vognen ikke er typegodkendt med den motor, hvilket tyder på at den variant aldrig har været fremstillet af volvo.
Ka naturligvis stadig tage fejl, men så vil jeg gerne se et stelnummer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Takker for tippet, men der er kun data som dem fra manualen. Ingen rep info.
Dog står der at B230E stempler skulle være plane, og det er disse ihvertfald ikke...
Dog står der at B230E stempler skulle være plane, og det er disse ihvertfald ikke...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Så er de jo en hybrid du har fået fat i der en Motor fra en 360 GLT. født b 200 E med en b230A Motor fra en 200 serie = en b230 A/E motor, hvilket ikke findes.
Men uanset hvad en b 230 motor er en b 230, også når det gælder tolerancer, og det er uanset hvilken karosse de har ligget i.
De forskelle der kan være i tolerancer er på stempler/ ringe om det er en A/E/F/K/ET/FT motor, og jeg er relativ sikker på at det kun er turboerne der skiller sig ud i dette hensenende.
Morten
Men uanset hvad en b 230 motor er en b 230, også når det gælder tolerancer, og det er uanset hvilken karosse de har ligget i.
De forskelle der kan være i tolerancer er på stempler/ ringe om det er en A/E/F/K/ET/FT motor, og jeg er relativ sikker på at det kun er turboerne der skiller sig ud i dette hensenende.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ja, det er korrekt, turboerne skal have en anden tolerance...
Det der ville være lækkert var nogle DATA....Hulk! Ved godt volvo har deres OEM Green Manuals, men de koster jo spidsen af en arm.
Motoren har som sagt "hule" stempler, og det opgivede kompressionsforhold på de 10,3 kan ikke opnåes på denne motor. Desuden er der RET meget slup, uden der er tale om slidte cylindre.
Kompfh kommer næppe længere op end 9.3-9.5:1, men det passer hellerikke så godt sammen....meget meget besynderligt.
Det der ville være lækkert var nogle DATA....Hulk! Ved godt volvo har deres OEM Green Manuals, men de koster jo spidsen af en arm.
Motoren har som sagt "hule" stempler, og det opgivede kompressionsforhold på de 10,3 kan ikke opnåes på denne motor. Desuden er der RET meget slup, uden der er tale om slidte cylindre.
Kompfh kommer næppe længere op end 9.3-9.5:1, men det passer hellerikke så godt sammen....meget meget besynderligt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!