skou skrev:mange har vist prøvet at lave en bedre gear kasse til RST'en, men det skulle iflg. Naak i års ikke være lykkedes specielt godt..
men der findes en til en rally model... som vist er MEGET MEGET dyr at få fat i...
kun hvad jeg har fået fortalt...
du mener Naak i Brørup
Ja, der findes en Gr. A gearkasse. Min far har i fordomstid kørt rally i en Ford Escort RS turbo Gr. A. Den havde en "træk-gearkasse" hvor brug af kobling bl.a. ikke var nødvendig. Desuden havde den et kraftigere spær.
Jeg har lige modtaget prisliste fra www.colotti.com som leverer gearkasser og differentialer til motorsportens verden. Det er dyrt men lækkert, og jeg har kun fundet positive erfaringer med firmaet.
De skriver følgende:
"T.517 5 Speed Close Ratio Helical Teeth synchronized with final drive and axle shafts Escort RS Turbo 12.600€"
Du kan godt ta spæret og sætte det over i en nyere gearkasse.. der er nogle der er med samme antal og afstand mellem hullerne... kan bare ikke huske hvad det er for nogle... men ring og spør mørke autogenbrug... de ved det
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564
!!! Ny Msn adresse!!!
Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
man skulle tage al indmaden fra en 1,8 s og lægge ned i gearkassen til rs turboen.. altså så man beholder selve huset og differentialet.. det skulle virke siger de kloge..
har så hørt fra andre at man kan tage indmaden fra en 1,8 D. altså 1 til 4 gear... og så 5 + differentialet fra rst og bygge sammen.. 1 til 4 er lavt gearet men skulle så kunne holde noget bedre... og så 5 gearet som over gear for at holde farten oppe..
der er mange der har mange gode ideer.. men om de holder ved jeg ikke..