Side 2 af 4

: 02 jan 2005, 10:54
af 2fat2fly
276`knast og banan manifold, efter en tur på rullefelt, og er blevet kørt in har den nu 117hk (standart 90hk)[/quote]
En Org 1.8Gsi har 115hk vil det så sige at 276knast og banan har givet 2HK :?

: 02 jan 2005, 15:54
af efectra
2fat2fly skrev:276`knast og banan manifold, efter en tur på rullefelt, og er blevet kørt in har den nu 117hk (standart 90hk)

En Org 1.8Gsi har 115hk vil det så sige at 276knast og banan har givet 2HK :?[/quote]

der er rigtig men nu er det en1.8 I vectra der kun har 90hk standart, og man må jo ikke lægge en gsi motor i, for så over skride man jo 20% grænsen med 7 hk ( 90hk + 20%= 108 hk) og så skal der betales told og skat, det skal der ikke som den er nu. og den kan sagtens følge med de fleste biler.

: 13 mar 2005, 17:20
af Mugge_2004
det vil sige at jeg ska til at skifte top og det før jeg kan få en anden indsprøjning på eller hva?

: 13 mar 2005, 22:50
af JK
Man tager en manifold fra en 2,0i og drysser fra en 1,8i. Box + ledninger og stik fra en Omega 1,8i. Passer det på en Vectra A 1,8i fra 1992? Kan det synes??

: 14 mar 2005, 15:48
af Mugge_2004
fra hvorfor en model 2,0 skal det være fra?

: 16 mar 2005, 16:19
af 2fat2fly
Mugge_2004 skrev:fra hvorfor en model 2,0 skal det være fra?

Tror altså ikke (som JK siger) du kan bruge en 2.0 indsugnings mannifold hvis du vil bevare dit org 1.8 top(90hk) for hullerne sidder ca 1cm højere oppe på en 2,0 indsugning.
Hælder mere til hvad efectra siger at man skal bruge den gamle 1.8i (115hk model) indsugning for der sidder hullerne også lavt som på din 1.8 og så resten fra en 2.0 i (kat) så tror jeg også det kan synes hvis de ikke kender Opel for godt :wink:
men en anden top er altså nr 1 for din org top er en kæmpe prop for effekt selv en 1.3 motor har større hulder :?

: 16 mar 2005, 16:55
af Mugge_2004
Hva vil du så foreslå jeg ska gøre tage top og indsprøjtning fra en 2,0?

: 17 mar 2005, 05:54
af 2fat2fly
Mugge_2004 skrev:Hva vil du så foreslå jeg ska gøre tage top og indsprøjtning fra en 2,0?

En på opelpower spør om der samme, er det dig :wink:
Som jeg svarede ham er vi ved at gøre den operation på en kammis 1.8 så hvis du kan vente lidt kan vi give dig svar på om det passer 120% inden længe, han vil starte i weekenden med af bytte rundt, og så tager vi nok også en måling på den så vi kan se hvad det giver af hk.

: 17 mar 2005, 18:21
af Mugge_2004
2fat2fly skrev:
Mugge_2004 skrev:Hva vil du så foreslå jeg ska gøre tage top og indsprøjtning fra en 2,0?

En på opelpower spør om der samme, er det dig :wink:
Som jeg svarede ham er vi ved at gøre den operation på en kammis 1.8 så hvis du kan vente lidt kan vi give dig svar på om det passer 120% inden længe, han vil starte i weekenden med af bytte rundt, og så tager vi nok også en måling på den så vi kan se hvad det giver af hk.


Okay der lyder bare top iorden glæder mig til at høre hva det blir til så jeg også kan komme igang måske..

: 26 mar 2005, 21:44
af JK
Man tager en manifold fra en 2,0i og drysser fra en 1,8i. Box + ledninger og stik fra en Omega 1,8i. Passer det på en Vectra A 1,8i fra 1992? Kan det synes??


Det var et spørsmål og ikke et svar. Da jeg selv har en Vectra A 1,8i, hvor jeg gerne vil have multipoint på.

Men jeg vil gerne mere have info 2Fat2fly. Skrive til mig.

Mvh. JK.