En Org 1.8Gsi har 115hk vil det så sige at 276knast og banan har givet 2HK
Indsprøjtning på vectra 1,8i
Redaktør: Moderatorer
-
efectra
- Nyt Medlem
- Indlæg: 32
- Tilmeldt: 22 jan 2004, 14:48
- Geografisk sted: det sydlige sønderjylland
2fat2fly skrev:276`knast og banan manifold, efter en tur på rullefelt, og er blevet kørt in har den nu 117hk (standart 90hk)
En Org 1.8Gsi har 115hk vil det så sige at 276knast og banan har givet 2HK
der er rigtig men nu er det en1.8 I vectra der kun har 90hk standart, og man må jo ikke lægge en gsi motor i, for så over skride man jo 20% grænsen med 7 hk ( 90hk + 20%= 108 hk) og så skal der betales told og skat, det skal der ikke som den er nu. og den kan sagtens følge med de fleste biler.
GO FAST, OR GO HOME
--- VECTRA 2000---
--- VECTRA 2000---
-
Mugge_2004
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 13 feb 2004, 11:13
- Geografisk sted: Danmark (Haderslev)
-
Mugge_2004
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 13 feb 2004, 11:13
- Geografisk sted: Danmark (Haderslev)
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Mugge_2004 skrev:fra hvorfor en model 2,0 skal det være fra?
Tror altså ikke (som JK siger) du kan bruge en 2.0 indsugnings mannifold hvis du vil bevare dit org 1.8 top(90hk) for hullerne sidder ca 1cm højere oppe på en 2,0 indsugning.
Hælder mere til hvad efectra siger at man skal bruge den gamle 1.8i (115hk model) indsugning for der sidder hullerne også lavt som på din 1.8 og så resten fra en 2.0 i (kat) så tror jeg også det kan synes hvis de ikke kender Opel for godt
men en anden top er altså nr 1 for din org top er en kæmpe prop for effekt selv en 1.3 motor har større hulder
-
Mugge_2004
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 13 feb 2004, 11:13
- Geografisk sted: Danmark (Haderslev)
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Mugge_2004 skrev:Hva vil du så foreslå jeg ska gøre tage top og indsprøjtning fra en 2,0?
En på opelpower spør om der samme, er det dig
Som jeg svarede ham er vi ved at gøre den operation på en kammis 1.8 så hvis du kan vente lidt kan vi give dig svar på om det passer 120% inden længe, han vil starte i weekenden med af bytte rundt, og så tager vi nok også en måling på den så vi kan se hvad det giver af hk.
-
Mugge_2004
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 13 feb 2004, 11:13
- Geografisk sted: Danmark (Haderslev)
2fat2fly skrev:Mugge_2004 skrev:Hva vil du så foreslå jeg ska gøre tage top og indsprøjtning fra en 2,0?
En på opelpower spør om der samme, er det dig![]()
Som jeg svarede ham er vi ved at gøre den operation på en kammis 1.8 så hvis du kan vente lidt kan vi give dig svar på om det passer 120% inden længe, han vil starte i weekenden med af bytte rundt, og så tager vi nok også en måling på den så vi kan se hvad det giver af hk.
Okay der lyder bare top iorden glæder mig til at høre hva det blir til så jeg også kan komme igang måske..
-
JK
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 10 nov 2004, 05:16
- Geografisk sted: Silkeborg
Man tager en manifold fra en 2,0i og drysser fra en 1,8i. Box + ledninger og stik fra en Omega 1,8i. Passer det på en Vectra A 1,8i fra 1992? Kan det synes??
Det var et spørsmål og ikke et svar. Da jeg selv har en Vectra A 1,8i, hvor jeg gerne vil have multipoint på.
Men jeg vil gerne mere have info 2Fat2fly. Skrive til mig.
Mvh. JK.
Det var et spørsmål og ikke et svar. Da jeg selv har en Vectra A 1,8i, hvor jeg gerne vil have multipoint på.
Men jeg vil gerne mere have info 2Fat2fly. Skrive til mig.
Mvh. JK.