Hvor får jeg lavet knaster??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Egon kører med HKS knaster,men TTE kører med knaster der er slebet hos westspeed.
MVH Finn.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#12 Indlæg af Mads B (dk) »

oki.... så mig der har fået blandet noget sammen
Billede
Morten Fog
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Geografisk sted: Skive

#13 Indlæg af Morten Fog »

nogle der kender holbarheden på de knaster han laver? holder de lige så godt som normale hærdede knaster? og ved han hvordan den skal laves eller skal man selv finde spec. på en knast at kopier fra?
mvh Morten
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#14 Indlæg af martin306xsi »

Morten Fog skrev:nogle der kender holbarheden på de knaster han laver? holder de lige så godt som normale hærdede knaster? og ved han hvordan den skal laves eller skal man selv finde spec. på en knast at kopier fra?


Kender ikke holdbarheden! Min kammerat fortalte bare hvad knasten skulle bruges til og om det var til tryk eller suge motor, så fandt han selv spec. til den!
Mvh Martin
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

Skarpere/ vildere profil baseret på rn standart knast profil, og et ønske om holdbarhed glem det :( .
Da man ikke kan slibe en knast uden at hærde den igen, og er udgangs materialet en standart knast profil, så bliver man nød til at lave Nogle ting der er mindre optimale.
Hvilket sandsynligvis fører til øget slid på ventilmekanismen.
Så medmindre du finder et firma der laver knastaksler fra grunden af.
Så bliver du nød til at leve med en begrænset levetid.
Man får hvad man betaler for, både i levetid, men også trækkraft, og hvis man bestiller fra et firma jeg laver knaster til alle motorer, så har man automatisk fravalgt trækkraften, da dette kræver mange timer netop at udvikle knastakslen til motorkombinationen man haver.
Faktisk virker det omvendt man beslutter sig for en kanst, og laver motoren efter knastens ønsker.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

de (knasterne fra BO) bliver skam hærdet! ang. holdbarhed er det lidt forskelligt hvordan geometrien på ventil mekanismen bliver..... ang. det med at vide hvad man laver eller hvad der duer har BOs 30 års erfaring nok lidt at sige! MVH. søren
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#17 Indlæg af Morten VJ »

Intet angreb på Bo eller andre seriøse firmaer.
Kan kun referere til mine egne oplevelser en slebet knast til en MGB fra piper et anerkendt firma i england, den holdt 10.000 km.
Dvs. den var baseret på et standart profil.
Og en 302 graders knast baseret på en råt emne til en BMW 2002 der holdt 30.000 km inden den blev stillet på græs, og det var ikke knastens skyld.
30 års erfaring tæller jo men på hvilken motor.
Jeg har også 38 års erfaring i at gå, men det betyder ikke at andre skal gå på samme måde som mig, da deres forudsætninger er anderledes.
Så derfor søg specialisten inden for din motor, og håb på det bedste.
Eller opsøg Bo og håb på det samme.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar