Side 2 af 3
: 09 okt 2004, 14:59
af Morten VJ
John Sahl skrev:Så jeg går ikke helt galt i byen hvis jeg finder en Audi 200 Turbo benzinpumpe: 4,7-5,4bar (kap. 760ccm/10 sek./12V)
.
Hvis mine beregninger ikke er forkerte leverer pumpen 270 L/t
760*6/1000*60= 270
Så har du fundet en monster pumpe jeg ikke har set før på en standart bil.
Jo den skulde kunne føde over 500 hk uden problemer.
Morten
: 09 okt 2004, 15:26
af John Sahl
Morten VJ skrev:Så har du fundet en monster pumpe jeg ikke har set før på en standart bil.
Jo den skulde kunne føde over 500 hk uden problemer.
Morten
Data er taget fra Tolerance Data, så jeg kan ikke selv garantere for rigtigheden. Har dog en kammerat der benytter samme pumpe.
.
: 09 okt 2004, 15:47
af Morten VJ
Jeg vil skyde på at den ligger mellem 150- 170 l/t ved 5 bars tryk.
Da bosch største pumpe levere 220 l/t ved 5 bar, og special pumpen levere 220 l/t ved 7 bar. Men her er vi ovre i motorsports pumper, og ikke alm pumper til alm pris.
En god retnings linie er at tage det tolale flow fra dyserne, ved 100% dc, og regne forbruget ud i l/t og derefter finde en pumpe der passer.
Regn ikke med x antal ccm per sekundt, da set er meget upræsist.
Men 150 l/t burde række til ca 300 hk alt efter hvor meget benzin man bruger til at køle forbrændings kamrene med.
MVH
Morten
: 09 okt 2004, 15:53
af John Sahl
Morten VJ skrev:Jeg vil skyde på at den ligger mellem 150- 170 l/t ved 5 bars tryk.
Så går jeg efter at finde sådan en, jeg går trods alt kun efter dyser på 310-380cc og mulighed for at nå "den rigtige side af 200Hk"
.
: 09 okt 2004, 20:23
af jj
Pas på ved køb af nye pumper feks pierburg leverer kun 100-110 l i timen selv om den passer på feks en porche. De har 6 pumper der dækker næsten alle biler. Audi pumpen kan klare dit behov men er vist oprindeligt beregnet til montering i tanken
: 10 okt 2004, 02:07
af lqs
vil lige prøve at sætte et par tal på en vild BMW M 3 med turbo. det er en af de hurtigste 4 cylindrede gadebiler jeg har set her i nordeuropa! 4 stk 1000ml dyser ved 3 bar.... tryk hævet til 4 bar ved 100kpa....2 bar ladetryk=6 bar benzintryk.... men stadig kun 4 bar hen over dyserne..... lad os sige 1200ml på hver dyse ved 4 bar og 100% åbningstid=4800ml tilsammen pr. min. DVS. at benzinpumperne skal levere 288 liter pr. time!!!!! ved reelt 6 bars tryk!!!! DET ER RIGTIG MEGET. 288l ved 6bar.... ved godt at bilen ikke kører 100% åbningstid. men der er heller ikke taget højde for G påvirkning mm. den kører med 2 BOSCH motorsports benzinpumper i SERIE! ret mig hvis jeg har regnet forkert på vej hjem fra svendegilde... tænker måske for meget på den stripper der var hyret!!?? MVH. søren
: 10 okt 2004, 09:34
af Yugo Turbo
og hvis man så ser hva LQS virkelig har skrevet så ved man at det bare er pral over at ha set en nøgen kvinde...

: 10 okt 2004, 14:14
af lqs
hallo klippermand.... det er i DK ulovligt at tage alt tøjet af i forbindelse med strip! hade hun gjort det, hade jeg selvfølgelig forladt lokalet. hvad med regnestykket? læste i avisen at det kniber alvorligt for KØBENHAVNSKE FRISØRER at regne og bruge kasseapperat! det må da være et problem, nu du skal til at regne ud hvor mange meter kabel, du skal have med ud til kunden på firmabudcyklen! ikke? MVH. søren PS. har stadig kun set min mor nøgen, og det er så længe siden at det er svært at huske!
: 10 okt 2004, 20:57
af Yugo Turbo
ja det forstår jeg godt søren, du blev jo født i 1864 og det er jo nogen tid siden... herovre i københavn er vi ganske priviligerede vi bruger ikke firma bud cykler som hjemme ved dig, vi er udstyret med firma automobiler... fint sted ikke
: 10 okt 2004, 21:08
af Morten VJ
Ja ungdommen i da har alle fordelene. Jeg glemmer ikke den tid hvor jeg og min bror sloges med vores forældre om at spille eller se fjernsyn på husets eneste TV.
Ikke en årgang 1864 men 102 år yngre.
Søren kan du fortælle mig hvordan ser en nøgen kvinde ud
Ps vil ikke bestride dine oplysninger om serie koblede pumper, men jeg har set ligeså mange med paralel koblede.
Men hvorfor ulejligheden når der findes pumper der kan levere benz til 500 hk.
Morten