Side 2 af 2

Re: t-hansen sportsluftfilter

: 02 okt 2004, 09:39
af Gæst
Det med lyden er jo ikke filteret skyle (det siger jo ikke noget) det er motorens lyd der bliver forstærket når i fjerner alt det Org dæmpning.

Det med det mister træk kraft skyldes nok igen at i fjerner meget af det Org luftfilter rørføring og det ændre meget på momentkurven, hvis i måler efter her i nok fjernet 15-20cm af rørføringen og mangler den venturi som sidder i enden på en Org luftfilterkasse den sørge jo for at der hastighed på luften i det lave område= bundtræk.

Og størelsen på filteret skal jo også passe med de hk i har nemmere kan det vel ikke blive.

Og helt ærgeligt havde i regnet med at få et filter i K&N kval til de Penge :roll:

Re: t-hansen sportsluftfilter

: 02 okt 2004, 10:12
af mh
Anonymous skrev:Det med det mister træk kraft skyldes nok igen at i fjerner meget af det Org luftfilter rørføring og det ændre meget på momentkurven

ikke i min klassekammerats tilfælde der var det kun skiftet ud med kassens tilslutning alt andet var OEM. desuden er det de færeste biler der har en venturi i plastik stykket de bygger det normalt som en del af manifoldet istedet fordi den ikke laver svingninger i luften som et plast rør der kan giver sig..... (mener kun det er 106 og den samme motor i citroëns biler der har en venturi på indsugnings røret)