t-hansen sportsluftfilter

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæst

Re: t-hansen sportsluftfilter

#11 Indlæg af Gæst »

Det med lyden er jo ikke filteret skyle (det siger jo ikke noget) det er motorens lyd der bliver forstærket når i fjerner alt det Org dæmpning.

Det med det mister træk kraft skyldes nok igen at i fjerner meget af det Org luftfilter rørføring og det ændre meget på momentkurven, hvis i måler efter her i nok fjernet 15-20cm af rørføringen og mangler den venturi som sidder i enden på en Org luftfilterkasse den sørge jo for at der hastighed på luften i det lave område= bundtræk.

Og størelsen på filteret skal jo også passe med de hk i har nemmere kan det vel ikke blive.

Og helt ærgeligt havde i regnet med at få et filter i K&N kval til de Penge :roll:
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

Re: t-hansen sportsluftfilter

#12 Indlæg af mh »

Anonymous skrev:Det med det mister træk kraft skyldes nok igen at i fjerner meget af det Org luftfilter rørføring og det ændre meget på momentkurven

ikke i min klassekammerats tilfælde der var det kun skiftet ud med kassens tilslutning alt andet var OEM. desuden er det de færeste biler der har en venturi i plastik stykket de bygger det normalt som en del af manifoldet istedet fordi den ikke laver svingninger i luften som et plast rør der kan giver sig..... (mener kun det er 106 og den samme motor i citroëns biler der har en venturi på indsugnings røret)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar