Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

Jeg har en vw polo 2 der bliver transplanteret med en g-40 motor om en lille måneds tid, jeg kan desverre ikke montere g laderen da skattefar vil have en hulens bunke penge hvis Gerd og hHlge (dem i de hvide reklamebiler) får nys om det. Nu er det så heldigt at en nyrenoveret G-40 RS lader kan sælges, og jeg stadig vil stå tilbage med en lavkomprimeret motor med bosch digifant indsprøjtning og intercooler der næsten skriger på en turbo. Og sådan en har jeg skam også, det er en garett t2 fra en renault 5 gt, a/r er .35, da renaulten er en 1,4 og min lille polo er 1275cc tænkte jeg at det sikkert passede fint. men spørgsmålet til alle jer der ude er så..

gør den nu også det? hvor meget ladetryk kan jeg tvinge ud af den lille mølle? poloen giver 115 hk ved ca 0,8-0,9 bar, kunne jeg monstro lokke 150hk ud af den ved 1,3 bar?? kan jeg sætte blowoff ventilen efter intercooleren, der er en studs på huset oven på spjældhuset hvor bypasset sad til g laderen, eller skal jeg køre med det mekaniske bypass??

al hjælp modtages..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Du skal jo stadig betale afgift af den hvis du sætter turbo på. Du har jo skiftet motoren ud med en anden type...

Medmindre du ikke regner med at få mere end de magiske 20% ekstra HK

mvh
Morten

Junior Medlem

det er ganske korrekt, MEN der er ingen forskel på den NZ motor bilen er født med og G-40 motoren udadtil, man kan med andre ord ikke se forskel på de to med mindre at man skiller kværnen ad.. iøvrigt kan jeg jo bare sætte en saboteret blowoff ventil på til syn, så er der ikke mange millibars ladetryk at imponere med.. mit problem var om turboen passede i størrelsen.

ps. jeg er ikke sikker på om standard ladetrykket på g-40'eren er 0,9 bar eller 9 psi (0,5 bar) så hvis jeg sigter efter 0,8 bar med T-2 eren (TB0214) kan den lille mølle så følge med?

og hvad nu hvis jeg monterer blowoff ventilen efter den mekaniske bypass ventil så vil ventilen lukkes samtidigt med at speederen trædes ned i tæppet.. så slipper jeg for at vente på at membranventilen lukker, og for at ladetrykket fiser forbi den mekaniske ved del-gas for der er membran sjoveren lukket?

Det er fakstisk lovligt at montere g-lader/indsprøjtning på motoren hvis du ikke samtidig skifter motorblok/krumtap/stempler for told/skat... men problemet er at få den gennem syn p.g.a forurening, hvis du er uheldig kan de forlange en forureningsattest + en Tüv godkendelse på hele kittet...medmindre bilen er fra før 1984...

hej.
Jeg har en Polo 2 Coupe som er født med indsprøjtning. Det vil sige at jeg godt må montere G-lader/kompressor, bare den ikke forurener for meget. Den er fra '89.
Mhv. Gert

Junior Medlem

aha, her er altså en potentiel køber til min absolut nurenoverede, og RS2 bearbejdede G-40 lader med 66 mm remhjul (1,2 bar) , chip, beslag, motor- og generatorremhjul til dobbelt rem, og spec g-40 motorophæng samt udstødningsmanifold der går fri af laderen?? dvs komplet bolt on g-40 kit, var det noget gert?

men tilbage til problemerne med forureningsattesten, hvordan bærer jeg mig ad med at få sådan en?? og hvad kan jeg stille op til den for at slippe igennem, kan jeg beholde kat'en og holde ladetrykket nede??

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du skal beholde "missen" på hvis den er født med den, så længe at din bil holder den
min. CO% som er angivet til din bil skulle der ikke være nogen problemer, ellers kan
du medbringe en CO måling som er udført af Teknologisk Institut eller VW.

Jeg har selv være til syn med min bil to gange med eftermonteret turbo uden problemer
de nævnte ikke engang noget om den :-)

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Hej.
Hvad er prisen på G-laderen og alt det andet?
Mhv. Gert

er der nogen der ved og at en polo g4o gearkasse på en golf 1300ccm
motor og om en polo g40 motor passer i en golf 2èr jeg har nemlige en gammel g2:
fra 84 og en skadet polo g40 til at stå det kunne jo blive spændene :-P

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Der står AAV på en 1.3i blok og PY på en G40 blok så du skal trylle lidt med at ændre nummer hvis du vil være sikker til syn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time