Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 20:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Uden tvivl var der bedre greb(hvis man havde de rigtige dæk), men dem der havde lagt klister, var nok ikke det bedste valg.

Snakkede med en af dem der kørte motorcykel(dragster eller hvad man kalder det), han sagde det var dårlig/forkert lavet, så der ikke var optimal greb..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Meget væld være at min bils undervogn ikke er sat op til race eller for meget dæktryk og bla bla bla....
Men jeg kan uden at blinke sige min bil har langt bedre greb på alm. asfalt på alm. gadedæk end på det der var til dhb.
Min bil er bestemt ingen raket, men jeg har aldrig haft problemer tidligere med at få bilen til at kører ligeud i 2. gear....
Det skal dog siges at banen blev bedre end den var da vi startede lørdag morgen.
Konklusion: ikke et hit for mig, og mange jeg snakkede med.
Men da helt sikkert fedt vi fik 8 tider hvis banen gjorde forskellen....
:popcorn:

Titel:
Mester Medlem

ad2 skrev:
Meget væld være at min bils undervogn ikke er sat op til race eller for meget dæktryk og bla bla bla....
Men jeg kan uden at blinke sige min bil har langt bedre greb på alm. asfalt på alm. gadedæk end på det der var til dhb.
Min bil er bestemt ingen raket, men jeg har aldrig haft problemer tidligere med at få bilen til at kører ligeud i 2. gear....
Det skal dog siges at banen blev bedre end den var da vi startede lørdag morgen.

Jamen, hvis du kørte på almindelige gadedæk til DHB, er der skam ingen der betvivler at du har bedre bid med de samme dæk på almindelig asfalt, der har alle vidst hele tiden..

Titel:
Senior Medlem

K-FINN skrev:
ad2 skrev:

Jamen, hvis du kørte på almindelige gadedæk til DHB, er der skam ingen der betvivler at du har bedre bid med de samme dæk på almindelig asfalt, der har alle vidst hele tiden..

Nu mere et svar på denne....
Captain Slow skrev:
desværre tror jeg at mangel på egne evner til at varme dæk og sætte godt af, let bliver kastet i skyggen af at det er lettere at skyde skylden på noget andet, i dette tilfæde er der jo et nyt tiltag man kan give skylden, hvilket jo er meget belejligt,

ønsker ikke med dette at fornærme nogen, men nogle gange skal man lige analysere lidt på hvad man gør, og især hvad man evt. gør forkert

Jeg mener desude at min konklusion er den samme da jeg kørte på r888....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
kunne være vejledende at høre hvad folks planer er ud fra deres konklussioner ?

vil man være sur og tvær, (mest henvendt til tosserne på bilgalleriet, der kun kan brokke sig usagligt) eller overvejer man at tilpasse sit udstyr til banens beskaffenhed ?

jeg håber og tror der kommer prep på i 2012 også,
HUSK det var et nyt tiltag, også for dem der skulle preppe banen.
med de erfaringer der er gjort i år, , kan man lære, og forbedre så man ungår lørdagens problemer..

ps.
jeg ved dem der brugte utallige friviilige timer på det arbejde, (på bekostning af egen kørsel) var under et forbandet tidspres,
de fortjener sgu lidt mere respekt end der bliver lagt for dagen, både her og på andre fora

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
K-FINN skrev:
Uden tvivl var der bedre greb(hvis man havde de rigtige dæk), men dem der havde lagt klister, var nok ikke det bedste valg.

Snakkede med en af dem der kørte motorcykel(dragster eller hvad man kalder det), han sagde det var dårlig/forkert lavet, så der ikke var optimal greb..

Finn, dem der lagde klister, udover mig selv m.fl., er indehavere af en af de hurtigste baner i Europa! det findes der timeslips der kan bekræfte.
Det nytter ikke noget at bare basere sine udtalelser på hvad en enkelt uinformeret mand har at sige, du aner ikke hvad denne person baserer sine udtalelser på, kender han til forholdene banen er blevet til under?, ved han at der var et MEGET begrænset bugdet?, ved han at vi havde noget der ligner 1 dag til at preppe?, ved han at "vores" traktor, MED vores gummi slæde, blev taget fra os op til flere gange under processen? og at denne gik i stykker, ligeledes, op til flere gange?

Tal med dem der kender til disse detaljer og dine svar vil være helt anderledes! inklusive den kører du talte med. Banen blev faktisk bedere end hvad vi havde forventet... hvilket udemærket blev bekræftet af at det var det hurtigste DHB nogensinde...

Hvad der angår Gadebiler på gadedæk, slicks m.m. så er det, som førnævnt, køreren, herunder også bilens opsætning, der er problemet i langt de fleste tilfælde...

Du bedes også venligst bemærke at det er kørerene der selv har stemt for prep!

Billede

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hmm kørte langsomrer med klister end uden, det kan man da ikke vide for man skal da køre på den samme bane med og uden for at vide det.

Banen blev hurtiger i løbet af dagen og om søndagen, det var vel fordi der kom mere gummi på asfalten og der blev mere bid.

Et af de prob. som der er med biler på gadedæk er at de indholder silicone, når man så varmer dem op bliver de glatte. Så hvis man bare kørte frem uden brænder, vil man opnå et bedre resultat.

Man kunne jo også vende den om og sige at man tilgodeser biler med gadedæk da de gør banen glat og ødelægger det for biler med slicks så de ikke køre så hurtig

I min verden er det lige meget hvad tid man køre på, så længe at man køre på den samme bane og det er lige vilkår, sådan at forstå at alle køre på samme asfalt.

Men det kunne jo være sjovt at lave en bane hvor der kun var prep i den ene side og så se hvilken folk vil vælge og hordan tiderne vil være

Lidt sjovt er det jo at hvis man ser på de tider TF har kørt her i EU og samligner med de samme bilers tider i USA så har de kørt hurtiger tider (topspeed) i USA på 1000 fod end de har i EU på 1/4mil mon det skyleds mindre prep ??

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
K-FINN skrev:

Finn, dem der lagde klister, udover mig selv m.fl., er indehavere af en af de hurtigste baner i Europa! det findes der timeslips der kan bekræfte.
Det nytter ikke noget at bare basere sine udtalelser på hvad en enkelt uinformeret mand har at sige, du aner ikke hvad denne person baserer sine udtalelser på, kender han til forholdene banen er blevet til under?, ved han at der var et MEGET begrænset bugdet?, ved han at vi havde noget der ligner 1 dag til at preppe?, ved han at "vores" traktor, MED vores gummi slæde, blev taget fra os op til flere gange under processen? og at denne gik i stykker, ligeledes, op til flere gange?

Tal med dem der kender til disse detaljer og dine svar vil være helt anderledes! inklusive den kører du talte med. Banen blev faktisk bedere end hvad vi havde forventet... hvilket udemærket blev bekræftet af at det var det hurtigste DHB nogensinde...

Well... ret beset har Finn jo sådan set ikke skrevet noget om at det var inkompetente FOLK - blot at det ikke er lavet helt som det skulle, hvilket du jo sådan set også bekræfter: Forholdene (udstyr og budget) har ikke været optimale, og derfor er det ikke lavet helt korrekt... i bund og grund hører jeg ikke Finn sige noget som strider mod det du melder her.

Om Finn så har MENT at det var tale om inkompetence kan jeg naturligvis ikke vide - men det kan du ret beset heller ikke.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Ravnen skrev:
K-FINN skrev:

Well... ret beset har Finn jo sådan set ikke skrevet noget om at det var inkompetente FOLK - blot at det ikke er lavet helt som det skulle, hvilket du jo sådan set også bekræfter: Forholdene (udstyr og budget) har ikke været optimale, og derfor er det ikke lavet helt korrekt... i bund og grund hører jeg ikke Finn sige noget som strider mod det du melder her.

Om Finn så har MENT at det var tale om inkompetence kan jeg naturligvis ikke vide - men det kan du ret beset heller ikke.

Du kan jo selv prøve at tolke på: "...men dem der havde lagt klister, var nok ikke det bedste valg.", jeg ved godt hvordan jeg opfatter det og det mener jeg også at mit svar tilkendegiver...

Om hvorvidt banen er preppet korrekt kan du ikke bruge i denne sammenhæng, den kan være preppet mere eller mindre, langt ud eller hele vejen ud osv.
Formålet med prepningen i dette tilfælde, var at gøre underlaget bedre (mere sikkert) for de hurtigste biler, hvilket lykkedes ganske udemærket, det ved vi fordi vi var der - og det ved vi, fordi vi direkte spurgte de kørere dette tiltag primært var rettet imod.

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ham jeg snakkede med, sagde at der var en svensker der var ret dygtig til det, men ham havde de fravalgt pågrund af penge, om det passer, skal jeg ikke kunne svarre på.

Jeg er på ingen måde ude på genere nogen, eller kalde dem udulig, men som ravn selv skriver, det var ikke lavet godt nok, om det så var fordi der ikke var tid, mangel på materiale, eller dårlig håndværk, skal jeg ikke udtale mig om.

Uanset hvad, syntes jeg det var et fint DHB.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time