Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

nu er der jo sådan set ingen steder jeg skriver det er nemt. der var nok nærmere anvendt lidt ironi/sarkasme.
men tallene for udgifterne tror jeg passer.
ang. timepriserne, så skal der jo en del mennesker på arbejde, hvis sådan bane skal virke.
8 mand er nok så få som muligt. 8x300kr er 2400kr.
så kommer udgifter til el, baneprep og forsikringer, for ikke at tale om efterfølgende rengøring, oprydning og vedligehold.
hvordan ser jeres regnestykke ud?
MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg ved ikke hvorfor du skriver jer ?? Jeg taller kun på mine egne veje.
Men prøv nu at se på malmø banen som et eksempel. Der kommer penge ind for diverse sponsorer , mad/drikke bod , en dags licenser , x antal kr pr bil for at køre osv.
Men vi bliver nok aldrig enige i denne debat så man kan vælge at bakke op om diverse tiltag for en lovlig bane i dk eller man kan lade vær.

Geografisk sted: Roskilde, DK
Først gearhead...
Tak for din støtte og opbakning...
Det betyder rigtig meget for mig personligt...

Når det er sagt, syntes jeg det er rigtig ærgeligt at se en pensionist på 50+ som er udemærket kandidat til at sidde i folketinget, da de osse kun sidder og smadrer skide gode initiativer... Den skal du sku ha æren for..

Jeg ved ikke hvad det koster at oprette et anlæg, samt jeg heller ikke ved hvad udgifterne dertil vil være, og det ved jeg ikke fordi vi ikke er nået dertil i processen endnu...
Du skal huske på vi gør det her med hjertet, og der er ingen i street legal der tager penge for at smide det her på benene, vi gør det fordi vi er nogle stykker som er kommet på striben, og vi føler der er for lidt fokus på sikkerhed, og derfor kæmper vi for lukket bane, hvor intet er overladt til tilfældighederne...
Du skal huske på vi gør det her med hjertet og fordi vi har en tro på det kan lade sig gøre...
Derfor lytter vi ikke til nedladenee kritik..
Mit nummrr står i indslaget, så gi et ring hvis der er mere du vil ha svar på...

Mvh dennis juelkjær

Titel:
Mester Medlem

om man er gammel og negativ eller ung og naiv.... betyder ikke at vi ikke har de samme drømme (en fast bane i dk).
men prøv at tænk lidt på hvordan i virker på de mennesker i gerne vil råbe op. altså dem uden for streetracemiljøet.
prøv at hav lidt fakta parat, tror det var en rigtig god ting at have klar, hvis i får politikere i tale. eller skal udtale jer til medier.
hvis ikke er jeg bange for medier udstiller jer og politikerne ikke tager jer seriøse. synes stadig at det ville være bedre at køre kortege , før eller efter et lovligt løb. så kunne i meget bedre understrege nødvendighed/behovet.
ang banen i MALMØ, så er den ret enestående. den er af fuldstændig afhængig af tilskud fra det offentlige, samt en stor hovedsponsor. de andre kilder til midler der listes op er enten meget små, eller pengene går reelt andre steder hen. bla licenspengene er jo en forsikring kørene køber ved det svenske bilsportsforbund, dvs banes økonomi uvedkommende. div boder på områder er lejet ud eller rettere rettighederne til dem er. en lille fast årlig indkomst må der dog være derfra. entre og prisen for at køre der om onsdagen er jo nærmest symbolsk, så pengene derfra tror jer ikke på kan give til personalets løn.
MVH søren der håber i vil forsætte kampen, blot med lidt mere substans.

Titel:

Heey

Jeg sidder og studser lidt....
Kan godt li du kommer med de indslag du gør, men bryder mig ikke om at det ofte lyder som om vi ikke har gennemtænkt tingene...

Til dette kan jeg forsvare gruppens initiativer, og sige, vi har nogle store ting på tegnebrættet...
Vi snakker Carshow, samt lovlig gaderæs...
Vi har osse kig på steder der kunne være relevante for et sådant anlæg....

Jeg ønsker ikke at kommentere økonomi, da dette er noget som jeg ikke mener vedkommer alle og enhver, mener med hensigt på baneforhold....

Vi ønsker selvfølgelig opbakning til dette event, men folk skal forstå bare fordi vi lægger navn til, og stabler det på benene, betyder det ikke at vi glemmer hvor vi kommer fra....

Jeg personligt stablede et event på benene ved Ballacenter for lidt over en måned siden, dette event blev mødt med stor opbakning, taget i betragtning af det var 24 timer fra start til at vi stod ved bellacenter...

Dog et mindre set back, politiet havde ikke nået at give tilladelse til kortege... Sådan er det, osse derfor der er gået en mdr siden sidst, fordi denne gang skal der være styr på tingene....

Jeg ønsker ikke nogle skal stå og pege fingre, for alle skal huske vi gør det kun for at sætte fokus på problemet, og får at skabe debat, samtidig med at vi lytter til det folk siger, og fører det ud i livet....

For 2 mdr. siden startede vi denne grupe/forening med en målsætning, at sætte fokus på miljøet, og det er den målsætning vi går efter D.18/6....
At vi så har haft så meget vind i sejlene, som der gør jeg nu tør sige, der vil komme mere, det er bare et plus...

Mdeier er kontaktet, og i dag modtog jeg den skriftlige tilladelse fra politiet og City 2, til at vi kan fortsætte vores kortege/demonstration, bare UDEN eskorte...
Sådan må det bare være, og så må vi gøre vores, samt opfordre alle øvrige til at gøre deres for at det bliver et mindeværdigt event....

Titel:
Mester Medlem

når jeg læser det du skriver, får jeg det indtryk. sådan er det.
det er dog ikke noget nogen af os bør være kede af.
vil blot opfordre dig/jer, til at tænke over, hvordan i fremover vil forsøge at fremstå seriøse.
når nu det hele er lidt hemmeligt, kunne jeg godt tænke mig blot at spørge om, hvor mange lovlige løb du har deltaget i?
eller været betalende tilskuer til?
eller været frivillig hjælper til?
eller haft ansvaret for?
MVH søren der har været i dette miljø i 25år.... hvor den faste bane hele tiden har været omtalt... som lige om hjørnet/næsten klar.

Titel:

Søren Søren Søren....

Ærlig snak, gider ikke spilde mere af min tid på dig og dine kedelige kommentarer...
Det skal ikke opfattes som at jeg bakker ud, for kan godt lide en go diskution, men jeg har bare tid at spilde på unødig udenomsnak til selvfønøjelse for en fyr som dig, som tilsyneladende hygger sig gevaldig hjemme i stuen, over at du håber på at få os ned med nakken....

Til din info, har jeg været med indenfor dette miljø 4 år, som deltager, og tilskuer... samlet baggrundsviden....

Hvor vidt vi er professionelle eller ej, skal jeg lade være op til dig, men syntes når nu du har så meget lort i munden, så husk at synke....

Prøv at komme og se vores event, og så sig det var noget lort bagefter i stedet for at sidde her og rakke ned på noget du ikke ander en skid om....

Jeg siger ikke vi har en bane lige om hjørnet, men siger vi vil sætte fokus på at der er et behov for det...

kom nu lige tilbage til virkeligheden i stedet for den der kedelige selvfede shitley lee stil....

Titel: Att Søren

Geografisk sted: Danmark
Goddag Søren.

Jeg hedder Claus Tinghus aka CJ

Jeg er formand for StreetLegal, og jeg kan forstå på et medlem at du har nogle utilfredse holdninger til vores frivillige arbejde ?
Jeg vil be dig rette henvendelse til mig på 40 70 74 22 og tage den diskution med mig istedet for i offentlig skue.
Du har nogle konstruktive ting men du er meget negativ omkring dem. Meget kort du skriver du har været i miljøet i 25 år. Hvis du virkelig har den interesse hvorfor har du så ikke hjulpet nogle af de teams de virkelig har gjort en indsats for det ? Og hvis du har vil jeg da meget gerne hører omkring din baggrund og hvad du har foretaget dig og med hvem og hvilke erfaringer du har, da vi nu engang er rookies ja men vi gør i det mindste noget istedet for at sidde og jamre sig foran en computer ? Kom da ud af starthullerne og støt op om tingene istedet for at være så skide radikal. Jeg undskylder min tone i denne besked men bliver lidt irriteret når en mand af din alder ikke har bedre ting at tage sig til end at rakke ned på andre FRIVILLIGE OG GRATIS ARBEJDE for folk som dig og alle andre kan komme ud og teste deres biler.
Hvis du har nogle særiøse spørgsmål kan du kontakte mig
Mvh.CJ
40 70 74 22

Titel:
Admin
Admin

Zilv3rflam3 skrev:
Søren Søren Søren....

Ærlig snak, gider ikke spilde mere af min tid på dig og dine kedelige kommentarer...
Det skal ikke opfattes som at jeg bakker ud, for kan godt lide en go diskution, men jeg har bare tid at spilde på unødig udenomsnak til selvfønøjelse for en fyr som dig, som tilsyneladende hygger sig gevaldig hjemme i stuen, over at du håber på at få os ned med nakken....

Til din info, har jeg været med indenfor dette miljø 4 år, som deltager, og tilskuer... samlet baggrundsviden....

Hvor vidt vi er professionelle eller ej, skal jeg lade være op til dig, men syntes når nu du har så meget lort i munden, så husk at synke....

Prøv at komme og se vores event, og så sig det var noget lort bagefter i stedet for at sidde her og rakke ned på noget du ikke ander en skid om....

Jeg siger ikke vi har en bane lige om hjørnet, men siger vi vil sætte fokus på at der er et behov for det...

kom nu lige tilbage til virkeligheden i stedet for den der kedelige selvfede shitley lee stil....

OG

CJ skrev:
Goddag Søren.

Jeg hedder Claus Tinghus aka CJ

Jeg er formand for StreetLegal, og jeg kan forstå på et medlem at du har nogle utilfredse holdninger til vores frivillige arbejde ?
Jeg vil be dig rette henvendelse til mig på 40 70 74 22 og tage den diskution med mig istedet for i offentlig skue.
Du har nogle konstruktive ting men du er meget negativ omkring dem. Meget kort du skriver du har været i miljøet i 25 år. Hvis du virkelig har den interesse hvorfor har du så ikke hjulpet nogle af de teams de virkelig har gjort en indsats for det ? Og hvis du har vil jeg da meget gerne hører omkring din baggrund og hvad du har foretaget dig og med hvem og hvilke erfaringer du har, da vi nu engang er rookies ja men vi gør i det mindste noget istedet for at sidde og jamre sig foran en computer ? Kom da ud af starthullerne og støt op om tingene istedet for at være så skide radikal. Jeg undskylder min tone i denne besked men bliver lidt irriteret når en mand af din alder ikke har bedre ting at tage sig til end at rakke ned på andre FRIVILLIGE OG GRATIS ARBEJDE for folk som dig og alle andre kan komme ud og teste deres biler.
Hvis du har nogle særiøse spørgsmål kan du kontakte mig
Mvh.CJ
40 70 74 22

Stort velkommen til jer begge to :)

I har helt forkert fat om battet!!

Først og fremmest, i går ind over brættet med elefantfødder og lader til at misforstå kritik, forslag, hint, konstruktive spørgsmål og erfaringer i får givet. I skal ikke tage jer af Sørens, eller andres, dialekt...det er fordi ikke kender ham...og dem vil i møde mange af hvis i har "huden" til at svare for et koncept og søge erfaringer på andre græsgange end hvor lommeuldsprofeter og rygklappere nødvendigvis dominerer floraen. I har fået så absolut konstruktiv kritik og absolut ingen grund til at se negative spøgelser eller springe sikringer bag pandelappen. Læs og i vil se i får severet nogle guldkorn som i bør summe lidt på. Spørgsmålene bør starte nogle prioriteringer hos jer. I kommer til at skulle indse hvad det vil sige at få dokumenteret en ide til bæredygtighed i form af en handlingsplan og budget. Det er det der er jeres egentlige første byggesten til blot et strejf af evt. skyts. Ikke en kørsel igennem nogle gader. Der er ét ord i bør hæfte jer godt ved og det er bæredygtighed. I kan glemme alt om at råbe politkere op hvis i ikke har en bæredygtig plan. Og for mig lyder det til at erfaringen ikke har givet anledning til en sådan prioritering hos jer. Det får i konstruktiv kritik på, samt spørgsmål som naturligt fører til jeres idegrundlag.
Ingen grund til at blive pigesure og buldre op. I skriver det selv i tidligere indlæg.

Zilv3rflam3 skrev:
Jeg ved ikke hvad det koster at oprette et anlæg, samt jeg heller ikke ved hvad udgifterne dertil vil være, og det ved jeg ikke fordi vi ikke er nået dertil i processen endnu...

Det er voldsomt naivt og rent fodder til løverne at søge løsninger over for politikere på den prioritering og rækkefølge. Hvad kan en politiker bruge en kortege kørsel til når der på et parlamentarisk grundlag skal høstes vilje, anerkendelse og flertal til at invistere i jeres idegrundlag (har i et idegrundlag?).

I kan sammenligne det med at i og "vennerne" køre i kortege ned til banken for at bede om 100 millioner til opstart af en ukendt virksomhed. Banken må endnu ikke stille kritiske spørgsmål til budget. De skal i stedet gå ud på gaden og se jeres inventar og læse om det i medierne. Og de skal for alt i verden være interesserede....

I er laaaangt fra de første som kaster hjerte, fritimer, forumsindlæg, lommepenge, arrangementer og engagement i sådanne tanker. Kender i jeres Asterix?...hvordan er det han løser den styrkeprøve som Cæsar giver ham på kommunekontoret? Her virker trylledrikken ikke! Opgaven kan sagtens løses, men det kræver intelligens og selverkendelse.

Et godt råd herfra...søg viden hvor i kan få den og accepter forskelligheder...det andet virker meget umodent. Stil i stedet spørgsmålene. Bemærk hvor konkret i får svar fra lqs på økonomi på banen i Malmø .... hvorfor suger i ikke den...hvordan mon i kunne/bør bruge det i et evt. oplæg til budget. I vil blive klar over at det er helt andre ting der hersker dominerende udover jeres idealistiske engagement. Det handler først og fremmest om situationsfornemmelse og strategi bag en handlingsplan (bemærk forslag om kørsel lige EFTER et lovligt arrangement), det handler om bæredygtighed og det handler om....politik.

Istedet for at bede de erfarne ringe til jer, burde i ringe til dem. At i beder lqs ringe til jer...er helt malplaceret!

Når det er sagt så endnu engang igen stort velkommen til forummet - der er et stort udvalg af frugter (også de sjældne) på hylderne ... i vil opleve hjælp og sammenhold, men også meget andet end et sammensluttet "rygklapper" forum. Det er en af styrkerne når der skal læres, erfaringsuddeles, og hegnspæle skal flyttes. Her samles erfaringer, humor og gæstfrihed med åbne arme...her er ingen dumme spørgsmål. I skal ikke blive skræmt af den direkte tone, jeg tror kun det vil ruste jer i andre foretagender, som f.eks. dialog med politikere og medier.

Vel mødt :)

Mvh Jakob

Titel:
Mester Medlem

der er en grund til jeg tillader mig at spørge om lige netop de fire ting. det kunne meget let være det første, i blev spurgt om, det øjeblik i står overfor en journalist eller en politiker.
MVH søren der egentlig ikke har brug for flere telefonvenner.
ps. medens i har troet jeg har siddet i min stue... har jeg rent faktisk arbejdet udendørs mange timer, repareret en firmabil som en af mine venner åbenbart tror er en bulldoser, svejset et sæt ophæng til grisebil, opdraget på hele familen incl hunde og katte, samt ikke mindst hygget mig!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time