HenrikGM skrev:
Vi trækker lige emnet op igen....
Nu er der rigtigt mange medlemmer herinde der har disse hobbyværksteder der er udstyret væsentligt over hvad forsikringsselskaberne betragter som normalt.
Ligeså med plæneklippere, og andre sjove motorkøretøjer.
Den typiske indboforsikring dækker i store træk ikke meget mere end et topnøglesæt og nogle skruetrækkere.
Hvordan tegner I jeres forsikringer så det dækker hobbyrummet, garagen, værkstedet, eller hvad i vil kalde det?
Gør det ikke?
Tegner deciderede erhvervsforsikringer?
Laver en mellemting med assurandøren?
Nu har jeg slet ikke så meget grej som jeg ku' forestille mig at andre herinde har.
Men der er hurtigt for en masse penge hvis man skulle ud og købe det hele igen (og noget er arvet).
Anyway - sidst vi fik lavet forsikringer (og det er ikke så længe siden), der diskuterede jeg det med vores assurandør. Intet fordækt - jeg ville have at der var dækning. Han ved også at Golf'en bruges til rally (det bør han i princippet ikke have et problem med da de kun skal dække på offentlig vej - men for en god ordens skyld har jeg gjort meget for at forklare sammenhængen), han var med på min M5'er den gang jeg havde den, etc.
Det korte af det lange: der har ikke været så meget kissejaw. I mit tilfælde er der tale om en muret garage med "rigtige" låse osv. - altså på mange måde at betragte som et hus. Ved ikke om det har spillet ind, men han så ingen grund til at udvide, eller skulle lave særlige klausuler.