Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 06:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Med fare for tilsvining kaster jeg mig nu ud i dette indlæg.

Jeg har en HP Pavillion hvor jeg har installeret den medfølgende software til min MS. Den del kører fint. Men når jeg skal lave forbindelse til styreboksen kommer balladen. Jeg benytter en usb til seriel adapter og har forsøgt med de 3 forskellige usb porte, men jeg kan ikke skabe forbindelse til styreboksen. Som jeg ser det så ligger den ene usb port på "port 13", jeg vælger "communications" -> "settings" -> "com 13" men intet sker. Jeg har forsøgt med andre port numre uden held.

Første gang man sætter usb-stikket i pc'en kommer en boks til syne med en besked i stil af: driveren er installeret korrekt (com13)

Jeg antager derfor at jeg muligvis kun kan benytte den ene af de 3 usb porte eller noget andet gak?? Jeg mener selv jeg har forsøgt med de oplagte kombinationer.

Da det sandsynligvis er mig der er for dum spør jeg nu her til råd og vejledning - i håb om at en venlig sjæl vil bruge et minut på at hjælpe.

På forhånd tak!

E30 M50 under press

Senest rettet af beeza 23 dec 2009, 16:31, rettet i alt 2 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Du skal så vidt jeg husker ind og konfigurere selve com-porten så den kører med korrekt hastighed.

Medlem

beeza skrev:
Med fare for tilsvining kaster jeg mig nu ud i dette indlæg.

Jeg har en HP Pavillion hvor jeg har installeret den medfølgende software til min MS. Den del kører fint. Men når jeg skal lave forbindelse til styreboksen kommer balladen. Jeg benytter en usb til seriel adapter og har forsøgt med de 3 forskellige usb porte, men jeg kan ikke skabe forbindelse til styreboksen. Som jeg ser det så ligger den ene usb port på "port 13", jeg vælger "communications" -> "settings" -> "com 13" men intet sker. Jeg har forsøgt med andre port numre uden held.

Første gang man sætter usb-stikket i pc'en kommer en boks til syne med en besked i stil af: driveren er installeret korrekt (com13)

Jeg antager derfor at jeg muligvis kun kan benytte den ene af de 3 usb porte eller noget andet gak?? Jeg mener selv jeg har forsøgt med de oplagte kombinationer.

Da det sandsynligvis er mig der er for dum spør jeg nu her til råd og vejledning - i håb om at en venlig sjæl vil bruge et minut på at hjælpe.

På forhånd tak!
har du prøvet og hente en driver til det stik det skulle jeg for at få kontakt til min omex

Titel:
Medlem

Mener at det har været et problem før - det er ikke altid det virker med USB

Er der RS232 udgang på den bærbare?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
hvad for en adaptor bruger du..?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Du skal nok ind og sætte bufferne ned til 1 :)

Denne Computer->egenskaber->hardware->enhedshåndtering, og så under egenskaber for din com port.

Titel:
Nyt Medlem

Jeg kan ikke huske navnet på adapteren, men har brugt den driver der fulgte med til den...

Under enhedshåndtering har jeg ikke mulighed for at konfigurere usb-portene, kun (com og LPT) der kan jeg sætte hastighed osv. Under usb er det nærmest kun oplysninger, ingen muligheder for at pille. Muligvis er jeg galt på den, men mit næste forslag er at bruge en gammel maskine med rs232, så skal det da fungere?

E30 M50 under press

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
beeza skrev:
Jeg kan ikke huske navnet på adapteren, men har brugt den driver der fulgte med til den...

Under enhedshåndtering har jeg ikke mulighed for at konfigurere usb-portene, kun (com og LPT) der kan jeg sætte hastighed osv. Under usb er det nærmest kun oplysninger, ingen muligheder for at pille. Muligvis er jeg galt på den, men mit næste forslag er at bruge en gammel maskine med rs232, så skal det da fungere?

jeg har haft en del problemer med et elller andet noname adaptor. men så købte jeg et fra sandberg. og lige siden har det bare spillet.
Og jeg ved der er flere der bruger det, både til MS og andre formål, uden problemer.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
syncroGT skrev:
beeza skrev:

jeg har haft en del problemer med et elller andet noname adaptor. men så købte jeg et fra sandberg. og lige siden har det bare spillet.
Og jeg ved der er flere der bruger det, både til MS og andre formål, uden problemer.

Jeg har selv prøvet præcis det samme.
Sandberg løste det også hos mig.

Titel:
Nyt Medlem

Har ikke lige kigget, men den modsvarer sikkert samme kvalitet som "noname" Så det kunne meget vel være problemet. Jeg må ud og handle en sandberg og forsøge igen...

Tak for input

E30 M50 under press

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time