Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 23:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Captain Slow skrev:
det har intet med sabotage eller bevidst fejlfortolkning at gøre.
det er bare ikke skrevet godt nok

@ splynk
vi gør det på følgende måde... Formuler du selv de regler som vi ikke har skrevet "godt nok" så kan de jo komme med i næste revision.

det kaldes konstruktiv kritik, og kritik der rettes mod reglementet med et seriøst forslag til en revision af reglen, så den er mere klart formuleret, er uden tvivl velkommen, det skal du ikke være i tvivl om

venlig hilsen Lasse

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Captain Slow skrev:
jeg syntes ikke det er fair at du affærdiger mit spørgsmåpå den måde,

selvfølgelig vil jeg ikke sætte en nefalygte på (overdrivelse fremmer forståelsen)

men evt. 1/2 andre lygter på min kofanger. evt 2 motorcykel lygter, eller hvad ved jeg. (på en hotrod er lygterne jo også løst monteret på skrmene)

hvis det kunnne være nok til at overholde reglementet.
derfor igen, og inden jeg holder i teknisk kontrol.

så på bedste jeopardi vis:
spørgsmål til svar. hvad er forlygter ?

bonus spørgsmål: hvor skal de sidde ?

hmm der står jo at bilen skal ligne en gadebil, så det er jo = med at lygter med videre sidder der hvor de plejer, men de behøver ikke at være virksomme.

så det siger jo sig selv at din ke70 skal (ligne) alle andre ke70 der kører i det ganske land.

det må da være muligt at lave et indtag som fører kold luft op til din turbo

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
jeg vil hellere end gerne lade glasset sidde,
men hvad er det for en type glas der kan komme luft igennem.

jeg syntes ellers jeg har gjort det rimelig klart at lygten ikke er et problem,, det er glasset der er i vejen.

jeg mener også jeg har gjort det uomtvisteligt klar at nefa lygten var en overdrivelse der skulle fremme forståelsen.
og tillige skrevet at jeg ville bruge andre lygter monteret på kofangeren, eksempelvis motorcykellygter.

at nogen mener jeg bare brokker mig for at få det som jeg vil have det må stå for deres egen regning.jeg gider "endnu" ikke komme ned på det niveau hvor vi skal sammenligne længder...det er vel nok dork råber op fra blå stue

jeg formulerere den gerne (med godt nok mener jeg selvfølgelig en defination af enkelte regler):
som DU selv skrev på side 13 et eller andet sted:

street 2 funktionelle lygter
outlaw 1 funktionel lygte (passer fint på semitunede biler der napper luft ved lygten)
unlimited,, gør som du vil

og ja, jeg mener jeg holder mit spørgsmål sagligt, så jeg forventer også at dem der svarer gør det samme.

så jeg spørger lige igen igen. hvad er forlygter, og hvor skal de sidde ?

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
hvor har disse synsfolk lært at pakke en bremseskærm, eller bedømme om andre kan? se det er et SIMPELT SPØRGSMÅL.
MVH søren

@ søren den ene sysnmand vil jeg nærmest forvente er ganske er helt hjemme i at pakke sådan en skærm. men nu er det jo ikke en duelighedsprøve i faldskærmspakning køreren skal op til.

Vi to havde os en længere snak da reglementet lige var offentliggjort. der påpegede du nogle punkter som du mente var skrevet tvetydigt. jeg opfordrede dig til at forfatte dem i sammenhæng om maile dem til mig, og endda MEGET gerne med den formulering du selv mente ville skabe den rette forståelse. Jeg har dagligt tilset min mailbox, men der er stadig ikke kommet noget, hvor bliver det af? eller er du mere interesseret i at tage diskussionen offentligt, og søge passende argumenter, for så at gå direkte videre til næste bløde punkt hvor du kan stikke?
vi ønsker mest af alt at utilfredshed med tvetydige punkter i reglementet påpeges MED et forslag til en formulering der er mere klar for læseren.

det er på ingen måde min holdning at jeg er klogere eller smartere end de andre deltagere. vi har lavet dette reglement som et forsøg på at hæve standarden for sikkerhed og hæve graden af lighed mellem de deltagende parter.

som skrevet så mange gang før ved vi godt at vi ikke kan "Please" alle, men vi mener bestemt selv at dette reglement er i stort set alles favør. samt at sikkerheden for den enkelte hæves, så vi forhåbentlig ikke står med et dødsfald vi skal bortforklare over for myndigheder eller lignende, før vi kan få lov at lave lignende arrangementer igen.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
og når nu den sorte gryde er godt varm. :cooking:

reglementet nævner ingen steder wastegates.

det jeg umiddelbart så kan konstatere er at wastegates skal være med lyddæmper og ført ud bag føreren. enten ført i udstødningen eller med egen lydpotte og afgang ført bag føren :idea:

dvs at "screampipes" til det fri foran føreren må anses for at være "nogo" ?

eller hvad ?

Titel:
Mester Medlem

hvis jeg har skrevet det er det en fejl jeg tager på min kappe, for det var noget vi i tidligere versioner har snakket om. så det undskylder jeg også selvom jeg ikke kan li det med offentlige indrømmelser... :cry:

Der skal være monteret lygter i begge sider. lygterne må udskiftes til look-a-likes (uoriginale diode lygter eksempelvis) de behøver dog ikke at kunne lyse, så lygte glasset slipper du nok desværre ikke for.

iøvrigt ønsker jeg ikke at sammenligne, da jeg altid taber der :lol:

Titel:
Mester Medlem

hmm, jeg ser det ikke som et problem at køre med screamer pipe, men kan godt se at vi ikke har skrevet noget om det i reglementet. Der er jo så mange der kører med det, at vi nok bliver nødt til at godtage det, sådan lige umiddelbart. men da det jo heller ikke er forbudt i reglementet er der vel ikke noget problem med det punkt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[Søren. du er helt galt på den... Jeg mangler ikke argumenter, problemet er derimod at du er imun over for fornuft, ALLE og jeg mener virkelig ALLE tråde du deltager i ender op i det her ævl og kævl, hvorfor indrømmer du ikke bare at du er anarkist så vi kan få det overstået, eller mindste KOM MED NOGLE FUCKING SVAR ISTEDET FOR DINE EVINDELIGT "MIS"LEDENDE SPØRGSMÅL!

Jeg kan i det mindste forstå en person som Splynk, som i egenskab af kører og selvbygger, primært kun tænker på sig selv og sine "egne problemer" - hvad er din undskyldning? hvad får du ud af det her?

...

Ravn, du gør et fantastisk stykke arbejde i hurtigst muligt på mest mulig effektiv måde at trække enhver konstruktivitet ud af din egen tråd, baseret på dine egne kræfter i det reglement.
Hvis der er nogen her der trækker ævl og kævl ind i det, så er det dig Ravn.

Prøv at se mængde af tekst det sidste dage. Du har pt brugt mere tid på at jagte Søren ,ed Caps-lock nede og "Fucking", etc. etc. i en tråd man skulle tro du havde mere interesse i end at lade det falde til dette niveau.

PT status quo i min opfattelse: Same shit, new year, nothing changed.
Og I gør ikke noget andet end fortælle publikum her hvor dumme kørerne er, og hvor superintelligente regelskriverne er. Med Caps-lock og "fucking".

Føler du i fremstår som seriøse ved på denne måde gentagne gange at trække seriøse spørsgmål ned på et amatørniveau?

Mit ønske med denne tråd, var at kørere kunne komme med ris/ros, samt spørgsmål i forbindelse med deres biler, istedet bruger vi en masse tid på personer uden egentlig interesse i reglementet og som jeg vil påstå til stadighed ikke selv er kommet med en eneste konstuktiv løsning på egne utallige, efter min mening, irelevante stillede spørgsmål, udover selfølgelig at: "alt hvad der ikke kan kontrolleres skal være lovligt!" og tilmed så mener i nu så også, at vi regelskriverene, syntes at vi er kloge og kørene er dumme...?!, du må sku meget undskylde, men jeg kan ikke se hvor i får al den ammunition fra?... Og på om jeg hidser mig op? det kan du fandeme tro, i modsætning til dig, Henrik, så betyder det her noget for mig og om det så igen gør mig til en useriøs amatør, vil jeg lade andre end dig afgøre!

Men hvad der vedrører jer, så mener jeg at der intet seriøst er ved at blive ved med at hive teoretiske problemstillinger op ad hatten som i to gør det, Søren fik muligheden fra Lasse før revisionen for at komme med forslag til det skrevne, istedet vælger han at gøre det på denne måde på et åbent forum med en masse støj som resultat og med sin tro væbner ved hans side til at træde til efter behov - Henrik, vil du være så venlig at fortælle mig hvad din interesse er i dette reglement? (søren må svare for ham selv), I er ikke selv kørere og jeg er rimeligt sikker på at i aldrig kommer til at afholde et Blackrace arrangement hvor i kommer til at bruge disse regler, hvori ligger jeres interesse? og hvad ønsker i at opnå med jeres "bidrag"? og mener du at i har opnået noget indtil nu?

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Captain Slow skrev:
og når nu den sorte gryde er godt varm. :cooking:

reglementet nævner ingen steder wastegates.

det jeg umiddelbart så kan konstatere er at wastegates skal være med lyddæmper og ført ud bag føreren. enten ført i udstødningen eller med egen lydpotte og afgang ført bag føren :idea:

dvs at "screampipes" til det fri foran føreren må anses for at være "nogo" ?

eller hvad ?

Som Lasse er inde på, så er Screamerpipes (i forb. m. WG) tilladt ud fra det faktum at mange kører med dem og at det af samme årsag, i den grad ville have afstedkommet et ramaskrig hvis vi havde hostet op med et forbud - hvor VUS i modsætning endnu ikke er så meget brugt og derfor lettere kunne forbydes.

Billede

Titel:
Mester Medlem

VUS er ikke forbudt, den skal blot være placeret efter første lyddæmper. i street og outlaw, i unlimited kan man bruge den som man vil.

Tanken bag er at forsøge at holde støjniveauet lidt nede. ved godt at extern wg også larmer, men det er kun den relativt korte tid, hvor der "wastes" noget ud af den for fuld hvede, resten af tiden er støjniveauet ikke lige så højt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time