Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 sep 2024, 03:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 maj 2002, 19:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Sagtens!!! Hvis du bare er flink ved den, når den er kold og venter med at skyde den af til den ordenlig drift varm......


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2002, 21:37 
Altså koblingen holder IKKE !! Og bremserne bliver også lidt sure i det , med mindre du har den sierra med skiver bag ..

Og ja resten holder , "min" nu solgte har gået med 0,8 bar over 100.000km , og kører stadig , måske jeg kan lokke min ven som har købt den, med til træffet på mandag .. Så kan man jo kigge lidt på den mystiske kostruktion ..


Top
  
 
Indlæg: 15 maj 2002, 22:11 
Okay.. Min sierra har rundet de 125.000 er det for sent at sætte turbo på ?

Jeg har scorpio skiver på alle fire hjul...

Brian


Top
  
 
Indlæg: 15 maj 2002, 22:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hvis motoren ellers er i god stand og du behandler den ordenligt,
så skulle den nok kunne klare det.

Ellers køb en motor hos en hugger og leg med den.

Mvh
Michael.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2002, 22:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
hvor mange hk kan jeg få ud af min sierra dohc ca
den får en gerrett t3
toppakning fra tysk-motorsport(købt af bruno hansen i ringe.fyn) hplder til 1,5 bar
drejer 1mm af stemplerne
og ikke andet.

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2002, 23:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
til mad_bart
hvad er der lavet ved den når den kan køre med 0,8bar
er der ander stempler i den?
anden kompersion?
hvad med tændningsystemet er det standard

hvis man montere turbo og drejer 1 mm af stemplerne
kommer der så ikke tendningsbankken ved ca 0,6/ bar

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2002, 10:36 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 28
Der er en tykkere toppakning på , og tændingen er MEGET simpel at justere ..
Du tager det lille trekantede octan stik ved tændspolen , og forbinder alle tre ledninger sammen , og stelforbinder dem så ..

Stemplerne er det ikke rørt ved . Den eneste ulempe ved de lave kompressioner og tændingen så tæt ved 0 er LAAAG ! Den er død som en sild ind til den lader, men så sker der så sandelig også noget ..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2002, 20:58 
Hva skal man gøre for kunne give kværen nok benzin hvis man har turbo på og en 180 HK.. ?

Brian


Top
  
 
Indlæg: 17 maj 2002, 02:15 
Jeg brugte en progressiv benzintryksregulator, og monterede desuden tillægsinsprøjtning med 2 lav-ohms dyser.
Stoffer


Top
  
 
Indlæg: 17 maj 2002, 07:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 28
Stoffer ! Du skal ikke tune bil nu , du skal sove ..

Jeg brugte en MF2 med mapsensor og en mega dyse lige foran spjældhuset.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team