Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 19:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Volvo-Dennis skrev:


Ved i om man får ca. den samme effekt fra et sæt westspeed knaster, som ved et nyt sæt fra f.eks schrick?


tja hvis de er lavet med samme løft+duration+åbne/lukketidspunkt så bør det give det samme , men som nævnt er problemet holdbarheden hvis std knastakslerne er på den spinkle side

MVH Luske


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 19:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er altid en kompromi løsning med om slebne.
Tit er der ikke meget og hente, da det er begrændset hvad mere løft der kan slibes...
De tuningsknaster er for det meste også mere æggeformet, og ikke bare en "spids"...
Jeg ville bruge de ekstra kroner på tuningsknaster...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
tjae, nu ved jeg af erfaring, at på en honda zc1 maskskine kan der sagtens slibes 0,5mm mere løft på knasterne end ventilfjedrene vil tollerere... :damn: og når i nu snakker om dårlig holdbarhed, er der så nogle der har konkrete erfaringer med dårlig holdbarhed? har en gang set en knast der smuldredede, men er ikke 100% sikker på at det var en slebet..

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
oh jo som finn også lige understreger så kan du ikke slibe dig til 3mm mere løftehøjde da man som regel sliber ex. 1,25 mm af bagsiden og så sliber ex. .25mm af toppen for at få en bredere profil (duration) på knasten

så jo det er stadig en nødløsning hvis ikke der er kød nok på dine std.knaster til at slibe dem
MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Slavteren skrev:
tjae, nu ved jeg af erfaring, at på en honda zc1 maskskine kan der sagtens slibes 0,5mm mere løft på knasterne end ventilfjedrene vil tollerere... :damn: og når i nu snakker om dårlig holdbarhed, er der så nogle der har konkrete erfaringer med dårlig holdbarhed? har en gang set en knast der smuldredede, men er ikke 100% sikker på at det var en slebet..


2 stk under 10 000 km, men det var også på noget gammelt engelsk stødstangsmotor.
Og knasterne var ikke fra påtænkte leverendør.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Slavteren skrev:
tjae, nu ved jeg af erfaring, at på en honda zc1 maskskine kan der sagtens slibes 0,5mm mere løft på knasterne end ventilfjedrene vil tollerere... :damn: og når i nu snakker om dårlig holdbarhed, er der så nogle der har konkrete erfaringer med dårlig holdbarhed? har en gang set en knast der smuldredede, men er ikke 100% sikker på at det var en slebet..


Nu kan jeg kun udtale mig om toyota omslebner knaster, de holder ganske fint...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 20:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
ikke at jeg selv har nogen erfaringer med slebne knaster endnu, har dog en efter sigende slebet knast liggende til min vento som skal i på et tidspunkt, men jeg synes godt nok jeg er stødt på mange tråde rundt omkring som omhandlede slebne knaster fra westspeed og jeg er ikke stødt på een eneste endnu som var utilfreds, tror sgu det er ok det de laver.

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2008, 21:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
svan skrev:
ikke at jeg selv har nogen erfaringer med slebne knaster endnu, har dog en efter sigende slebet knast liggende til min vento som skal i på et tidspunkt, men jeg synes godt nok jeg er stødt på mange tråde rundt omkring som omhandlede slebne knaster fra westspeed og jeg er ikke stødt på een eneste endnu som var utilfreds, tror sgu det er ok det de laver.

svan


Yep, min 285 graders virkede/virker fint..
Kender mange der kører med knaster fra westspeed...
Vil bare mene der er mere og hente ved og købe tuningsknaster, istedet for omslebne...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2008, 08:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
luske skrev:
oh jo som finn også lige understreger så kan du ikke slibe dig til 3mm mere løftehøjde da man som regel sliber ex. 1,25 mm af bagsiden og så sliber ex. .25mm af toppen for at få en bredere profil (duration) på knasten

så jo det er stadig en nødløsning hvis ikke der er kød nok på dine std.knaster til at slibe dem
MVH Luske


igen er ikke alle tilfælde ens. biler med vippearme har en udveksling i dem, og i de fleste tilfælde vinder du ikke kun det højere løft fra knasten + udvekslingen, men også også et højere udveksling i vippearmene pga den lavere bagside. igen et parktisk tilfælde fra min honda zc1 motore. Og så igen, er det maksimale løft jo absolut ikke ensbetydende med den optimale knast til den specifikke motor.

jeg siger stadig ikke at det altid er den optimale løsning, men det er stadig heller ikke pr. automatik en nødløsning.

lidt som at påstå at turbo-tuning er en nødløsning fordi man ikke gidder na tune...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2008, 21:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Slavteren skrev:
luske skrev:
oh jo som finn også lige understreger så kan du ikke slibe dig til 3mm mere løftehøjde da man som regel sliber ex. 1,25 mm af bagsiden og så sliber ex. .25mm af toppen for at få en bredere profil (duration) på knasten

så jo det er stadig en nødløsning hvis ikke der er kød nok på dine std.knaster til at slibe dem
MVH Luske


igen er ikke alle tilfælde ens. biler med vippearme har en udveksling i dem, og i de fleste tilfælde vinder du ikke kun det højere løft fra knasten + udvekslingen, men også også et højere udveksling i vippearmene pga den lavere bagside. igen et parktisk tilfælde fra min honda zc1 motore. Og så igen, er det maksimale løft jo absolut ikke ensbetydende med den optimale knast til den specifikke motor.

jeg siger stadig ikke at det altid er den optimale løsning, men det er stadig heller ikke pr. automatik en nødløsning.

lidt som at påstå at turbo-tuning er en nødløsning fordi man ikke gidder na tune...


Mange gange bliver en sleben knast "spids" og ikke æggeformet.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team