Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 06:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 feb 2008, 21:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
V6 motor men en turbo på kun de 3 Cyl !


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2008, 22:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1661
Det kraftedme også kun fordi opel har haft en pilfinger med i spillet! Magen til mærkelig løsning...

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2008, 00:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Sålænge den ikke skal lade mere har det vel ikke den store betydning at den kun bliver drevet af den ene side.
Det er væsentligt nemmere end at skulle trække et rør fra den anden side og over på turboen.

Der har lige været en tråd på Opelpower omkring V6'erne med turbo. Der har kun været nævnt at de får fra begge rækker så måske er det istedet en Saab løsning der er lavet der.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2008, 07:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at sammenligne ydelse/moment med en RIGTIG SAAB 2.3 TURBO. det der OPEL lort taber stort! trods 700ccm mere.... nok noget med GM bestemte at top motoren skulle være en GM motor. om ikke andet må de jo så blot tage de bedste SAAB motorer af programmet! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2008, 12:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
AAAADD det er da fælt.... man får da heller ikke en marthonløber til at løbe med en (1) sko.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2008, 13:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Nu kender jeg ikke til en eneste motor i Opel's program der er lavet sådan, og hvis det er GM der har sagt at den skal være sådan så er det jo ikke Opel der har lavet noget lort.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2008, 14:44 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Indlæg: 81
Geografisk sted: Silkeborg Danmark
hvis de ikke magter får et rør fra den anden række over i turboen, så må de sgu sætte endnu en GT17 lader på den..

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-d84U-MUsXg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2008, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Pga det amerikanske marked smed man en v6 i 9-5'eren, ligesom man gjorde med 9000'eren. Begge er ikke en saab-udviklet motor, men noget saab selv valgte at bygge turbo på, for at få en mere harmonisk motor ud af det, end opel-motoren var fra starten af.
Motorerne blev aldrig nogen succes, og er, så vidt jeg husker, oså taget af programmet igen i 9-5'eren. 2.3Turbo motoren i aero'en er en væsentligt bedre motor, både i 9000'eren og i 9-5'eren (har selv en 9000 aero med 2.3T motor og 225hk). Den 4-benede 2.3'er er meget mere tunings-venlig og slidstærk.
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team