Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 01:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Jeg har været igang med og lege med min boost controller idag (n75 ventil styret af MS&S)

min bedste opsætning har været som følgene

solenoid PWM Rate - 39hz
controler update - 10
Proportional Gain - 2
differential Gain - 69.8

increase voltage= decrease boost

switch boost target table when NOS on or JP1 pin6 low - targets 2

når jeg køre uden og skifte til VE&spark table2 virker det fint, mit lade tryk bliver på de 0.6bar ladetryk.

men men, når jeg så skifter til VE&Spark table 2 så stiger mit ladetryk til de 1.2bar men der ligger det ikke stabilt, der oppe ligger det så og svinger mellem 0.9-1.2bar

Har prøvet og lege med forskellige indstillinger, men ingen af dem har kunne give mig et stabilt ladetryk på 1.2 som ønsket.

Nogen som har ide til hvad det er jeg gør galt..?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
På alm process regulering er det ikke særlig normalt kun at bruge "P" og "D"

Derimod er det normalt med kun "P". (vil altid have en blivende afvigelse)eller "P" og "I"......... eller "P" , "I" og "D"

Men nu ved jeg jo ikke om MS har mulighed for at justeret "I" båndet ?

På en alm reg. kan man dæmp svingninger/fjerne selvsving ved at justere "I" op og "P" ned, men det gør reguleringen langsommere, så det er en balancegang.

"I" = intergral tid

Moderator

syncroGT skrev:
Jeg har været igang med og lege med min boost controller idag (n75 ventil styret af MS&S)

solenoid PWM Rate - 39hz
controler update - 10
Proportional Gain - 2
differential Gain - 69.8

når jeg køre uden og skifte til VE&spark table2 virker det fint, mit lade tryk bliver på de 0.6bar ladetryk.

men men, når jeg så skifter til VE&Spark table 2 så stiger mit ladetryk til de 1.2bar men der ligger det ikke stabilt, der oppe ligger det så og svinger mellem 0.9-1.2bar

Har prøvet og lege med forskellige indstillinger, men ingen af dem har kunne give mig et stabilt ladetryk på 1.2 som ønsket.

100 på at du har en anden motoreffekt på din table2 og derfor har et andet flow i udstødningen, og derfor er forholdene turboen arbejder under anderledes, og reagerer også anderledes.
Løs det ved enten at mappe rigtigt på tabel2, eller aktivere boost controllerens tabel2(så skifter du både target,VE og spark mappene når du switcher.

Hvorfor er det du skal bruge den funktion iøvrigt? Fortæl fortæl?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Senior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
syncroGT skrev:

solenoid PWM Rate - 39hz
controler update - 10
Proportional Gain - 2
differential Gain - 69.8

100 på at du har en anden motoreffekt på din table2 og derfor har et andet flow i udstødningen, og derfor er forholdene turboen arbejder under anderledes, og reagerer også anderledes.
Løs det ved enten at mappe rigtigt på tabel2, eller aktivere boost controllerens tabel2(så skifter du både target,VE og spark mappene når du switcher.

Hvorfor er det du skal bruge den funktion iøvrigt? Fortæl fortæl?

når jeg skifter til table2 så skifter ve-table og adv-table også til 2. pt er de ens både på normalt siden, og på (race) siden.
Grunden til jeg vil havde disse 2 forskellige opsætninger er at det ene skal være normal opsætningen på motor, som jeg normalt vil køre med
oktan 95, og 0.5 ladetryk

Min race (boost-table2, ve-table2 og adv-table2)
kommer til og køre oktan 98++
og 1.2++ ladetryk.
Når det bliver aktiveret bliver min koblingskontakt også aktiveret og jeg har launch control også.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
I manualen skriver de
"but it is still EXPERIMENTAL and must be used with caution!"

Det er en anden måde at skrive de har aldrig fået det til at virke ordentligt.

PWM tabellen virker fint, men der er kun 1.
Og egentlig har du ikke behov for mere.
Da trykket på oktan 95 burde være grundtrykket på wastegaten alene.
Når du så aktiverer oktan 98 programmet, så kobler du et relæ på kontakten og giver ventilen strøm således at den regulere.

Det kræver at du bytter om på slangerne på ventilen.
Da du har sat den til at sænke trykket når du aktivere ventilen.

Måske ikke det mest smarte på en gadebil !
Når der på et tidspunkt kommer en dårlig forbindelse, så får du maks tryk som turboen kan levere.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Moderator

Morten VJ skrev:
I manualen skriver de

Næppe, da masser har fået det til at virke ordentligt.
Se det som en disclaimer. Som du selv bemærker i denne sag, så kræver det kun en knækket ledning, så lader den det den kan, med deraf mulige følgevirkninger.

Hvis du lægger mærke til det, så står der "eksperimental" på det hele. Det er en arv fra starten, hvor ingen turde lægge navn til i USA, men hvis det var et eksperiment, så er det langt sværere at retsforfølge nogen. USA er et sært land, på mange måder.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Morten VJ skrev:
I manualen skriver de

PWM tabellen virker fint, men der er kun 1.
Og egentlig har du ikke behov for mere.
Da trykket på oktan 95 burde være grundtrykket på wastegaten alene.
Når du så aktiverer oktan 98 programmet, så kobler du et relæ på kontakten og giver ventilen strøm således at den regulere.

Det kræver at du bytter om på slangerne på ventilen.
Da du har sat den til at sænke trykket når du aktivere ventilen.

Måske ikke det mest smarte på en gadebil !
Når der på et tidspunkt kommer en dårlig forbindelse, så får du maks tryk som turboen kan levere.

MVH

Morten

En dårlig forbindelse kan jo altid komme, og om det er ved en dyse, eller ved en tændspole, eller hvor det nu kan komme kan det jo havde nogle grimme følge skader.
Men vis det skulle være ved min boost control ventil, kan jeg da kun se det som det er et af de mindre problematiske steder.

senarie nr1
Køre i mit normale program, der kommer en dårlig forbindelse. en pludselig effekt forøgelse vil forkomme. det opdager jeg temlig hurtig. :)

senarie nr2
Køre i mit race program, der kommer en dårlig forbindelse, et for højt ladetryk vil forkomme, vis jeg siger jeg beslutter og lade med 1.3bar. vil jeg da sitte min overboost protection til 1.35bar.
igen MS vil cutte af grundet det forhøjet ladetryk. :up:

Men jeg håber da jeg kan få det til og spille.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time