Jeg blev selv lun på maxxecu Race da jeg bla. skal bruge EGT, CAN, E-throttle. Her mine plusser og minuser ifht Race modellen.
Plusser: Dash app der virker på tablet, bestemmer selv udseende, og vigtigst af alt, der kan sættes digitale knapper op på tablet. Dvs. f.eks. knap til forskellige ladetryk, traction control mv. Det betyder man kan holde et klassisk look i kabinen, tag tablet væk og den ser original ud. Frem med tablet og du har hele køre komputeren, plus alle andre features in en tablet som gps, internet mv. Andre motorstyringer har også en app-funktion, men der er ikke helt samme fokus og funktioner. Maxxecu fokusere kun på tablet som display og med digital trigger funktion. Kommunikerere også med de fleste andre externe Dash, f.eks. dem fra maxecu
Programmering af udgange. Der bestemmes selv x, og y akser indhold. Der kan laves egne programeringer med "if-and-or.->=<..osv." formler på ALLE input, og bruge udgange til at trigge på disse formler. Det er i princippet, ved siden af motorstyringen, en lille power modul enhed. Dvs. der kan styres pumper, blæsere, methanol, lamper, sikkerhedsfunktioner osv osv. ud fra alle inputs og formler du selv laver. Og inputs kan jo også komme fra CAN inputs. Ligesom outputs fra formler kan gå over i andre CAN enheder. Andre motorstyringer styrer fint blæsere mv. men det er som regel ud fra faste parametre og input. Simple eksempler på anvendelse kan være at styre to brændstofpumper, hvor den ene kun aktiveres når ladetryk er over et hvis niveau, eller en sikkerhedsfunktion på methanol indsprøjtning som tænder lampe og sænker ladetryk når meth tank når bundniveau. Jeg kan godt lide flere funktioner kan klares af samme enhed.
Simpel layout og tilgang. Jeg kan godt lide den simple tilgang som hele brugerfladen er bygget op omkring. Har alle de features jeg har brug for, bl.a. EGT, e-throttle, CAN mv.
Komplet ledningsnet medfølger, alle EGT udgange er indbygget i boksen, bluetooth indbygget, alt er komplet, ikke en lav pris for motorstyring og så nødvendige tillægskøb. Vil tro pris bliver ca. som f.eks. ecumaster black +/- når der handles ledningsnet, bluetooth, EGT, log mv. Street modellen er en hel del billigere og uden bluetooth, EGT, e-throttle og knock
Minus: Trækker kun tændspoler med indbygget tændingsmodul. Holder varmen i motorstyringen nede, men koster ekstra når tændspoler skal købes Ville være lækkert med to indbyggede mapsensorer som nogle amerikanske motorstyringer begynder at komme med. En til ladetryk (i-map) og en til modtryk (e-map)
|