Hej
Jeg har de sidste mange år været i gang med at renovere min første bil, en Mini.
Det tog mig 7 år at lave rust, så det går stille og roligt fremad.
JEg er igang med at samle bilen, og har besluttet mig for at gøre den bare lidt bedre end original.
Det betyder at bremserør bliver trukket inde i kabinen, og jeg vil lave et nyt ledningsnet som er (håber jeg) smartere end det originale layout.
Jeg har købt en indsprøjtningsmotor fra en 1993'er, single point injection.
Motorstyringen fulgte med, men den er ikke god at tune på, så jeg vil på noget andet.
Når jeg kikker rundt er det nemt at finde en motorstyring som kan bruges, men jeg er blevet lidt hooked på at lave virtuelle instrumenter, jeg har en ide om en android skærm, med nogle krom ringe hvor der så sidder en digital kopi af det originale ur bag, det vil være fedt.
Det jeg gerne vil have er altså at sensorer for benzinindhold i tanken, kølevands temperatur, olie tryk og temperatur, speedometer og alt det der bliver bygget ind i en skærm.
I min verden vil det nemmeste være hvis der var en boks som kunne det hele, det ser ud som om en Megasquirt3, med en Miqrosquirt IO boks kan, sådan tror jeg at jeg læser det.
Men er det vejen frem, eller er der en bedre / billigere løsning?
Input vil være særdeles velkommen
På forhånd tak
mvh
Bo