Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Analog udgang til at vidergive lambda signl til OEM ECU? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=26918 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Excess [ 21 maj 2016, 08:39 ] |
Titel: | Analog udgang til at vidergive lambda signl til OEM ECU? |
Jeg har en Innovate SCG-1 AFR UR/boost Controler. Jeg skal installere den i morgen og håber der er en venlig sjæl som har mere forstand på at tyde hvad de mener. Jeg vil gerne undgå at svejse endnu en lambda sonde i, og kan læse at der er en analog udgang som kan lave 0-5volt signal og denne giver default 0volt ved 7.35AFR og 5volt/22.39AFR. Betyder det at jeg kan montere den nye bredbåndsonde og så smide den org. narrowband ud og få innovate styringen til at sende signal videre til oem motorstyringen?. Side 14 i denne manual: http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=& ... etYa7Yb5Hg Citat: 4.2.1 Programming Analog Output Connect the SCG-1 to the computer and launch LM Programmer. Select the Analog Output tab. The analog output configuration screen shows voltage versus Lambda for the analog output. The graph display is automatically scaled to the selected voltages values. The configuration screen allows the user to specify a minimum and maximum lambda or A/F value to a corresponding voltage range. By selecting the ‘use Air-Fuel-Ratio’ button you can change the displayed unit of measure for mixture by AFR instead of Lambda. This does not change the programming, only the unit of measure displayed in the configuration screen. Click the ‘Program’ button to upload your modified A/F or lambda scaling data into the SCG-1. Once the unit has been programmed, the ‘Program’ button will grey out. Factory Programmed Default: The analog output by default is programmed to output between 0V at 7.35 AFR to 5.0V at 22.39 AFR. 4.2.2 Advanced Analog Output Programming The ‘Advanced’ button allows the user to set the analog out update speed and the voltage output during sensor Warm-up and error conditions. The factory defaults of the analog outputs update 1/12 of a second. The default voltage output is set at 0 volts for both the Warm-up and error conditions. |
Forfatter: | Runesm [ 21 maj 2016, 10:50 ] |
Titel: | Re: Analog udgang til at vidergive lambda signl til OEM ECU? |
Ja det virker til at den kan programmeres til at sende signal til original ecu - såfremt den kører en narrowband sonde. Originale motorstyringer med bredbånd har styringen indbygget, og derfor tager de ikke bare imod et 0-5v signal. Hvis det er en narrowband, så skal udgangen programmeres til at emulere et narrowband signal. LC1 har 2 udgange, og den ene derpå er sat til at opføre sig som narrowband. Den er indstillet 1.1v@0,958lambda og 0,103v@1,022lambda (se evt lc1 manual side 9). Du kan også få en motorlampe der tænder, såfremt original styring holder øje med varmekredsen i den originale sonde - men det kan løses med en ~25-50watt modstand på omkring 10ohm. 50w er nok at foretrække |
Forfatter: | Excess [ 24 maj 2016, 08:41 ] |
Titel: | Re: Analog udgang til at vidergive lambda signl til OEM ECU? |
Det endte med at vi svejsede den i et nyt sted Nyt spørgsmål! Den har en funktion der hedder Gain(solenoid Gain), I følge denne video: https://www.youtube.com/watch?v=-6JFGbrTicI Øger den ladetrykket yderligere efter 1.5 sek efter ladetryk er begyndt. Hvorfor er det smart? |
Forfatter: | Excess [ 25 maj 2016, 09:56 ] |
Titel: | Re: Analog udgang til at vidergive lambda signl til OEM ECU? |
Jeg kan godt tåle at høre at det er fordi det lyder smart at den har den funktion ? |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |