Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2018, 14:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 maj 2016, 07:19 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2015, 00:43
Indlæg: 19
Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har pillet strømfordeleren af min motor (række 6'er) og er ved at installere en VR6 tændspole. Har indtil nu kørt fuel only, med et 36-1 tandhjul.

Er der nogen som har gjort noget lignende og har et par fif til settings i Tunerstudio?

Min MS er fra Loddekolben.

Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2016, 11:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2015, 00:43
Indlæg: 19
Geografisk sted: Silkeborg
Et helt konkret spørgsmål jeg har, er om spark output skal være inverted eller ej.

Nogen der har et bud på det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2016, 17:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Har du tændingsmodul ellers kører du direkte til tændspolen?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2016, 19:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2015, 00:43
Indlæg: 19
Geografisk sted: Silkeborg
Begge dele, kan man sige.

Der er indbygget sluttrin i coil pack'en, så udgangene fra MS kobler jeg direkte på stikbenene på tændspolen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2016, 19:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Inverted = No :)
Husk dog at holde øje med temperaturen på tændspolen første gang du sætter tænding på :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2016, 21:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1610
Hvilke tændrørskabler bruger du?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2016, 01:32 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2015, 00:43
Indlæg: 19
Geografisk sted: Silkeborg
Jeg bruger de gamle tændrørsledninger som sad da motoren kørte med strømfordeler.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2016, 20:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1610
Okay :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2016, 20:36 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2015, 00:43
Indlæg: 19
Geografisk sted: Silkeborg
Godt så, næste spørgsmål.

Jeg har jo MS fra loddekolben.

Hvad skal jumperne på printet stå på ?

5 volt-12 volt-ingen pull up

PNP eller NPN

?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2016, 21:12 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2015, 00:43
Indlæg: 19
Geografisk sted: Silkeborg
Nå, jeg fandt ud af det.

5 volt

NPN

Spark inverted = "No" i tunerstudio.

Første forsøg sprang motoren i gang, fedt :-)

Sådan gik det ikke ligefrem sidste år, da jeg skulle starte med fuel only.......


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team