Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 21:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hej.

For at gøre en lang historie kort, så har jeg været ved at løse et signal problem således min ms. boks (MS1 v2.2) kan modtage RPM signal.

Pludselig ud af den blå mens jeg havde boksen koblet til bilen eksploderede komponent C16. Det var en Tantalium Kordensator, hovedformål er at forhindre for spidsspændinger imod at kommer ind i MS boksen. Efter at have snakket med nogle kloge elektronik folk som sagde at tantaler har en given levetid hvor efter de enten holder op med at virke eller kan eksplodere bestemte jeg mig for at skifte alle 4 ud da de sidste der var på boardet C15, C21 og C30 var langt over sidste salgsdato.

Nu kan jeg dog ikke få kontakt til min boks og der er ikke lys i nogle af dioderne når jeg sætter stim på. Har været igennem hele manualen og fuldt samlingsvejledningen samt alle de test man kan lave, umildbart får jeg følgende resultat.

Jeg har 5V alle de steder på U1 og på print som manualen siger jeg skal have.
Jeg kan lave ekko testen uden for boardet, altså bare med mit USB-seiriel kabel (så ved det virker)
Men når jeg laver samme test på boardet ved at luse pin 12-13 sammen uden CPU på U1 så får jeg ingen ekko, med mindre jeg holder ved lusen som er af metal, så får jeg nogle mærkelige og tilfældige tegn tilbage som ekko hver gang jeg trykker på tastaturet...

Setuppet er 100% standart setup efter MSmanualen.

Håber nogle kan hjælpe, enten med rep. mod en skilling eller de har nogle gode råd til hvordan jeg lige kommer videre herfra.
ops. har tjekket den lille CPU til seriel kommunikation og den får også fint 5V.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Du har monteret dem den rigtige vej ?? ... Tantalium er polarisered

Nyt Medlem

ae86 skrev:
Du har monteret dem den rigtige vej ?? ... Tantalium er polarisered

Jep de vender rigtigt med plusbenet i det rigtige huld, har også 5V alle de steder der skal være 5V, regner ikke med der vil være det hvis jeg ikke havde vendt dem rigtigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time