Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 aug 2018, 07:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 okt 2015, 09:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2014, 13:23
Indlæg: 20
Hej Alle.

Er ved at konvertere en gammel luftkølet VW motor fra carb. til EFI (Fuel only)
Styrringen får tps., vacum og rpm signal. Alle 4 dyser skyder i en serie.

Mit problem er at så snart jeg forsøger at opsamle hall signalet enten fra strømfordeleren eller ved den negative pol på tændspolen forsvinder min tænding. Uden at have mulighed for at sætte oscilloskop tror jeg problemet er at der heletiden er en lille strøm i signalkablet til MS boksen og tændingssignalet derfor aldrig bliver 0V hvilket udløser tændingen. Så snart jeg tager stikket til MS boksen ud fungere tændingen uden problemer men så mangler jeg jo indsprøjtning. :?

Min styring er en MS1 v2.2. og benytter pin 24 til at opsamle rpm via hall.
Hvad gør jeg forkert og hvordan løser jeg mit problem?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2015, 17:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Brug et 36 tand kreidler bag tandhjul på remskiven.... så er du klar når du ikke gider strømfordeleren

https://goo.gl/photos/zkhgW9yACzxtHT8i6

Samsung S5

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2015, 17:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
viewtopic.php?t=26348

Samsung S5

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2015, 20:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
Er der ændret i boksen indvendigt, eller er det en fuldstændig standard ms1 v2.2?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2015, 07:15 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2014, 13:23
Indlæg: 20
Mads B (dk) skrev:
Brug et 36 tand kreidler bag tandhjul på remskiven.... så er du klar når du ikke gider strømfordeleren

https://goo.gl/photos/zkhgW9yACzxtHT8i6

Samsung S5


Det er desværre ikke en mulighed da det er en bus motor med flad køling, så der sidder en kombineret blæser og remskive i enden som ikke uden videre kan skiftes ud.

Se billede. http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/395356.jpg


Senest rettet af Jheltzen 02 okt 2015, 07:26, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2015, 07:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2014, 13:23
Indlæg: 20
Runesm skrev:
Er der ændret i boksen indvendigt, eller er det en fuldstændig standard ms1 v2.2?


Det er en styring som er købt brugt og før har kørt med denne konfiguration på en motor magen til (fuel only)
Er dog ikke sikker på hvad der eventuelt er blevet ændret eller skal ændres i boksen, må erkende jeg ikke har haft den åbnet endnu.
Kan man tjekke om den er ændret eller kræver det en vis elektronisk viden? Er ikke den store elektronikingeniør, men kan nogenlunde finde rundt i et ledningsnet til en bil via schematic.

Har set at der er nogle forskellige konfigurationer af ms-boksen i ms-manualen, Men bliver forvirret da jeg syntes de oftest snakker om at bruge hall signalet til at give et tændings-signal til strømfordeleren og det er ikke det jeg ønsker, jeg vil blot samle tændingssignalet op til ms-boksen enten fra hall giveren eller fra tændspolen og lade det resterende system styre tændingen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2015, 12:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
Åbn boksen og tag billeder af begge sider af printet.
Ikke sikkert ham før har kørt samme opsætning :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2015, 08:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2014, 13:23
Indlæg: 20
Så er der billedmateriale af printet.
Her er lige de ændringer jeg med det blotte øje kan se er blevet foretaget, uden at hvide hvor jeg skal kigge.

Lusen mellem xg1 og xg2 er fjernet.
Der sidder en ledning mellem xg1 og x11
Der sidder ledning fra Q5 og til en spændingsregulator (Mospec TIP122).

På bagsiden sidder der 2 ledninger begge starter fra hulderne i feltet JP1
Den første fra det nederste huld og ud til hvad jeg lige kan regne ud som værende stikben 25 og den anden fra det 4 nederste huld (spark F) og ud til stikben 24 (som er det stikben jeg bruger til opsamling af hall eller tændspolesignal (-))
Det ser ud som om der sidder en lus over D8

Håber der er nogle som kan gennemskue det og hjælpe mig med hvad jeg skal gøre for at få det til at fungere.


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Forside med ledning mellem X61 og X11 samt ledninger fra Q5 op til en spændingsregulator.
IMG_1169.jpg
IMG_1169.jpg [ 211.14 KiB | Vist 5269 gange ]
Filkommentar: Bagsiden hvor der går en ledning fra JP1 (det nederste huld) og op til ben 25 og fra JP1 (det 4 nederste huld) og op til ben 24
IMG_1163.jpg
IMG_1163.jpg [ 147.11 KiB | Vist 5269 gange ]
Filkommentar: Resten af bagsiden.
IMG_1163.jpg
IMG_1163.jpg [ 147.11 KiB | Vist 5269 gange ]
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2015, 09:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2014, 13:23
Indlæg: 20
Ved lidt nærmere studering af dette layout http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... ts_v22.htm (det nederste)
Så ligner det rigtig meget hvad der pt er sat op i min motorstyring. Jeg har ikke sat ben 26 til jord, da jeg ikke regnede med at skulle bruge det, kan det være løsningen på alle mine problemer?

Om det er en strømfordeler med "points" eller hall sensor gør vel ingen forskel for signalet på tændspolen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2015, 13:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
Jp1 ben 5 er knock input på en ms1 v2.2 - det er her du forsøger at køre din tændingsinformation ind i boardet. Det kan du ikke
Jp1 ben 8 er vidst bare en 5v forsyning, og skal ikke tilkobles noget i db37 stikket til din opsætning.
Q5 til en Tip122 er højst sandsynligt til at styre en tomgangsmotor med, og ikke relevant for din installation lige nu heller.

http://www.megamanual.com/v22manual/mass.htm

Punkt 1 til punkt 72 - tjek dem igennem langsomt en efter en og se om du har alt hvad der skal være, og se om nogen af ændringerne måske også er beskrevet deri.

Hvis du har en fungerende tænding, og bare skal læse omdr, så vil jeg bygge boardet helt efter manualen, og bare koble mig på tændspole- for omdr signal.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team